logo F1zpravy.czF1online.sk

Hamilton vyhlížel pole position, pátek mu pokazila žlutá vlajka

Lewis Hamilton
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 08:42

Mercedes to měl ve sprintové kvalifikaci skvěle rozjeté. V prvních dvou částech patřil mezi nejrychlejší, jen v závěru to nedokázal dotáhnout do úspěšného konce. Lewise Hamiltona nechtěně „zařízl“ Franco Colapinto.

Při pohledu na sedmé místo si odpůrci Lewise Hamiltona opět mnou ruce. Ještě než se vrhnou na sociální sítě a začnou výkon sedminásobného mistra světa znevažovat, měli by se podívat na průběh třetí části kvalifikace a skutečný důvod, proč pilot Mercedesu skončil na tak nízké příčce.

Vysvětlil to před mikrofonem F1 TV. „Měl jsem jen smůlu s tou žlutou vlajkou. Co se dá dělat. Získával jsem čtyři desetiny sekundy…“ povzdechl si Lewis Hamilton, který vzápětí dostal otázku, zda cítil, že v pátek měl monopost na sprintovou pole position.

Brit přikývl. „Ale taková je realita. Dobré je, že náš tým udělal krok vpřed s monopostem a vylepšeními. Je jasné, že zafungovaly. Jsem velmi vděčný každému doma v továrně za tvrdou práci, protože všichni to měli těžké s vylepšeními. Bylo třeba zajistit, že budou fungovat. Toto však není konec. V sobotu budeme mít další šanci.“

Anthony Davidson ve své analýze pro Sky Sports poukázal na to, že Hamilton při nájezdu do dvanácté zatáčky viděl žluté vlajky. Způsobil je Franco Colapinto, který se na tomto úseku roztočil.

Aby Hamilton předešel riziku penalizace, krátce před brzdným bodem ubral plyn. Najednou se však ze žluté vlajky stala zelená. Aby dohnal něco ze ztraceného času, o který přišel brzkým zvolněním, rozhodl se posunout brzdný bod. Teoreticky to mělo fungovat, protože zvednutím nohy z plynu už nevjížděl do zatáčky v tak vysoké rychlosti. Pilot Mercedesu se však mírně přepočítal a zabrzdil až příliš pozdě. Namísto toho, aby něco získal zpět, ještě více ztratil.

Štěstím v neštěstí je, že to byla jen sprintová kvalifikace, a v sobotu dostane šanci na nápravu. Monopost byl totiž famózní, hodnotí Hamilton. „Mezi jednotlivými částmi jsme odvedli dobrou práci s nastavením. Vždy je to trochu risk, protože nevíte, jestli to bude fungovat, ale doufáte v to. Děláte to s tím cílem. Jakmile jsem vyjel na trať, cítil jsem, že je to rozdíl jako noc a den. Dobrá práce od kluků v garáži a také od Bona a Mika (Sansoniho, výkonnostního inženýra, pozn. red.).“

Související zprávy

Diskuze