logo F1zpravy.czF1online.sk

Chystá se výměna Riccarda Adamiho? Záhada nové posily v inženýrském týmu Hamiltona

Lewis Hamilton
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 14:50

Už z vnějšího pohledu je zřejmé, že Lewisi Hamiltonovi chybí ve Ferrari jeho dlouholetý inženýr Peter Bonnington. Sedminásobný mistr světa si musí v novém týmu zvykat na spoustu věcí a nejednou cítí, že potřebuje více podpory. I v tom mu má pomoci nový výkonnostní inženýr, jehož jméno však zůstává zahaleno rouškou tajemství.

Po skončení belgického víkendu řeší motoristická média záhadu nové posily v inženýrském týmu Lewise Hamiltona. Do celé věci promluvil renomovaný portál Motorsport.com, který s největší pravděpodobností vydal chybný článek a následně jej stáhl.

Sedminásobný mistr světa během víkendu ve Spa uvedl, že má nového výkonnostního inženýra (angl.: performance engineer), kterého zná z „předchozího týmu“, což naznačuje, že nový muž přišel do Ferrari z Mercedesu. Na tomto místě se hodí uvést, že výkonnostní inženýr je „číslo 2“ v inženýrském týmu každého jezdce po závodním inženýrovi.

Například Bryan Bozzi, současný závodní inženýr Charlese Leclerca, pracoval předtím jako výkonnostní inženýr. Tito muži obvykle zastupují závodní inženýry, pokud se z rodinných či zdravotních důvodů nemohou zúčastnit velké ceny. I proto jmenování nového výkonnostního inženýra Lewise Hamiltona vyvolalo velkou pozornost a naznačuje, že Riccardo Adami by mohl být jednou nohou pryč.

„Není jednoduché vyměnit inženýry uprostřed sezóny, ale je to někdo, koho znám už léta a ve skutečnosti se mnou pracoval v předchozím týmu, i když v jiné pozici,“ vysvětlil Hamilton.

„Zvykáme si na sebe a musíme se učit strašně rychle. Myslím si, že změny na monopostu provedené tento víkend nás oba zaskočily. Podle mě jsme však v noci odvedli vynikající práci a budeme jen a jen lepší,“ dodal sedminásobný mistr světa.

To však není odpověď na klíčovou otázku: kdo to je? Do celé záležitosti vstoupil portál Motorsport.com, který tvrdil, že jím je Johannes Hatz, syn bývalého šéfa Porsche, který pracuje ve Ferrari již od ledna 2024 a dříve působil v AlphaTauri. On však nikdy nepracoval v Mercedesu ani McLarenu, takže s ním Hamilton nemohl spolupracovat.

Když Motorsport.com článek stáhl, pozornost se obrátila na muže jménem Luca Diella. Ten pracoval pro Mercedes od roku 2019 nejprve jako výkonnostní inženýr pro pohonné jednotky. Podle jeho účtu na sociální síti LinkedIn byl jedním z inženýrů Lewise Hamiltona a staral se o jeho pohonnou jednotku. Od roku 2021 zastával v Mercedesu funkci traťového výkonnostního inženýra.

Podle jeho účtu na LinkedIn přišel Diella spolu s Hamiltonem do Ferrari v únoru 2025 a ujal se funkce závodního inženýra testovacího týmu. Nejednoho přitom napadne, že se tam měl zaučit a pochopit procesy ve Ferrari. Dnes by už klidně mohl působit v závodním týmu.

Pro úplnost dodáme, že Diella má podle dostupných informací nahradit Riccarda Corteho.

Související zprávy

Diskuze