F1 přijde o ikonické záběry s korunou Rolex, podepsala miliardovou smlouvu s LVMH
Je nedělní odpoledne a do startu velké ceny zůstávají poslední desítky sekund. Kamera snímá monoposty na startovním roštu a následně se zastaví na velkých hodinách Rolex přímo nad boxovou uličkou. Minutová ručička se přesune na celou hodinu a každý fanoušek Formule 1 ví, co bude následovat: Zahřívací kolo právě začalo. Tyto dnes už ikonické záběry se brzy změní.
Formule 1 v uplynulých dnech oznámila uzavření nové desetileté smlouvy s koncernem LVMH, který by měl podle magazínu Bloomberg přinést královně motorsportu více než 100 milionů ročně, resp. za celé trvání kontraktu více než miliardu dolarů.
Koncern LVMH sdružuje 75 luxusních značek, které se od příští sezóny mohou začít objevovat ve Formuli 1. Z módního průmyslu to mohou být například Louis Vuitton a Dior, z vín a destilátů například Hennessy či Moët & Chandon, ale vlastní také šperky Tiffany či luxusní hodinky TAG Heuer a Hublot.
— f1videos (@Error20F1) October 4, 2024
Na pódiu se tak už zřejmě nebude pít šumivé víno Ferrari Trento, ale šampaňské Moët & Chandon. Louis Vuitton má zase připravit luxusní balení pro vítězné trofeje a na pozici oficiálního partnera časomíry vystřídá dnešní Rolex značka TAG Heuer. F1 oznámila, že bližší detaily zveřejní na začátku roku 2025.
Rolex tak s největší pravděpodobností ukončí svou 12letou spolupráci s Formulí 1, během které vznikl například tradiční otevírací záběr na začátku velké ceny či ikonické fotografie pilotů s korunou Rolex nad jejich hlavami.
Pokud se TAG Heuer stane oficiálním partnerem časoměřičů, nebude to jeho první spojení s Formulí 1. Už dnes je partnerem Red Bullu či Velké ceny Monaka, navíc v pozici hlavního partnera F1 se představil už na konci devadesátých let. Žádnou novinkou v tomto směru nebude ani příchod Moët & Chandon.
Přehled oficiálních partnerů časoměřičů:
- 1992–97: TAG Heuer
- 1998–06: Siemens
- 2007–09: LG
- 2010–12: Hublot
- 2013–24: Rolex
Přehled šampaňského na pódiu:
- 1966–99: Moët & Chandon
- 2000–15: G.H. Mumm
- 2016–17: Chandon
- 2017–19: Carbon
- 2020: Moët & Chandon
- 2021–24: Ferrari Trento
Koncern LVMH v posledních letech stále častěji představuje své značky prostřednictvím sportu. Už loni se Moët Hennessy stal sponzorem VC Las Vegas, jejímž promotérem byla samotná Liberty Media.
Kromě toho jsme značky LVMH mohli vidět i na nedávné olympiádě a paralympiádě, do čehož společnost investovala přibližně 150 milionů eur, ale také v Premier League, na Mistrovství světa ve fotbale 2022 či v NFL.
- Štítky
- Liberty Media
- video