logo F1zpravy.czF1online.sk

Charles patří k nejrychlejším a já se mu dokážu vyrovnat, chlubí se Sainz

Charles Leclerc a Carlos Sainz
© SF Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 10. 2024

Charles Leclerc a Carlos Sainz směřují k závěru své čtyřleté spolupráce ve Ferrari. Jejich srovnání bylo za tu dobu vyrovnané, ale monacký závodník měl přece jen mírně navrch. Jeho převaha je nejvýraznější právě v této sezóně, kdy kvalifikační, závodní i bodové srovnání hovoří poměrně jasně ve prospěch Charlese. Carlos však trvá na tom, že hloubková data týmu nadále ukazují vzácnou vyrovnanost mezi oběma piloty Ferrari.

Sainz přitom složil velkou poklonu svému týmovému kolegovi, když ho nazval „jedním z nejrychlejších, ne-li úplně nejrychlejším“ jezdcem, jakému kdy čelil. Připomínáme přitom, že zde mluvíme o závodníkovi, který už pracoval v jednom týmu Maxi Verstappenovi i Landu Norrisovi.

Carlosovo působení ve Ferrari je obecně hodnoceno pozitivně, ale přesto se musel smířit s tím, že na rok 2025 se mu neušlo místo v jednom z top týmů a přestoupí do Williamsu. I když letos ztrácí na Leclerca poměrně výrazně – momentálně je to 55 bodů –, trvá na tom, že jejich vzájemné srovnání je celkově vyrovnané.

„Charles je jedním z nejrychlejších jezdců, ne-li úplně nejrychlejší, jakému jsem kdy čelil, zejména na jedno kolo,“ prohlásil Sainz v rozhovoru pro AS, na který odkazuje portál PlanetF1.com. „Rozdíly mezi námi jsou velmi malé v trénincích i závodech.“

„Tým si vede statistiky a ty ukazují, že jsme neuvěřitelně vyrovnaní. Byli jsme na tom podobně bodově a startovali jsme vždy poblíž sebe. Když startujete jeden za druhým, přicházejí s tím i problémy, ale vyrovnaná jezdecká dvojice patřila mezi přednosti Ferrari,“ dodal Sainz.

Ten však nepřidá ve Ferrari pátou sezónu, protože tým se v zimě dohodl s Lewisem Hamiltonem a Carlos se ocitl na vedlejší koleji. Musel si hledat místo jinde a jak se ukázalo, nebylo to vůbec jednoduché. Musel si vybrat mezi Sauberem, Alpinem a Williamsem. Volba padla na poslední jmenovaný tým, který momentálně ztrácí na Scuderii 425 bodů.

„Když jsem přicházel do Ferrari, měli za sebou jedno z nejhorších období. V roce 2020 zaostávali za nejlepšími o více než sekundu. Když si srovnáte tento tým v době mého příchodu a dnes, jsem hrdý na náš pokrok a veškerou práci, kterou jsme do toho vložili,“ řekl Sainz.

„Za ta léta jsme si prošli vzestupy i pády, vývoj v roce 2022, propad v sezóně 2023 a postupné zlepšování v letošním roce. Vyhrál jsem svůj první závod, vybojoval pole position a posbíral hromadu pódií. Jsem rád, že jsem podepsal s tímto historickým týmem a práci pilota Ferrari jsem si moc užil,“ dodal španělský závodník.

Je to vskutku vhodná doba k hodnocení, protože končí jedna velká kapitola v kariéře španělského závodníka. Ten podle vlastních slov ničeho nelituje, ale na některá období svého působení ve Ferrari nevzpomíná v nejlepším. „Štve mě začátek sezóny 2022. Změna pravidel mě jako jezdce velmi zasáhla. Nové monoposty byly velmi odlišné od těch starých,“ konstatoval Carlos.

„Ferrari mělo velmi dobrý start do sezóny a tým postavil rychlé auto, ale zvláštně se s ním jezdilo a bylo velmi náročné na zvládnutí. Museli jste s ním jezdit trochu zvláštně a nevyhovovalo to mému preferovanému stylu. Přišel jsem o několik příležitostí k vítězství, protože jsem se necítil stoprocentně sladěný s autem,“ řekl Sainz.

Související zprávy

Diskuze