Vasseur: Nemylte si přední a zadní křídla, McLaren nevyužil žádnou šedou zónu
McLaren musí předělat zadní křídlo, které v Baku sehrálo roli při vítězství Oscara Piastriho. Ať si o tom myslíme cokoli, v tomto okamžiku se s rozhodnutím FIA nedá nic dělat. Stáj z Wokingu se dokonce bránila tím, že sama navrhla Mezinárodní automobilové federaci provedení změn své konstrukce. Inu, v Baku to zadní křídlo bylo legální, ale o týden později už ne, což dost rozladilo šéfa Ferrari Frédérica Vasseura, který poznamenal, že toto křídlo mohlo znamenat rozdíl mezi vítězstvím a prohrou jeho týmu v Baku.
Dnes se můžeme jen dohadovat, jak by závod skončil minulý víkend, nebýt „mini DRS“. Nemůžeme se však divit, že soupeři se snažili dotlačit FIA k činu. Bojuje se o každý bod a snažíte se využít všeho, co máte ve výzbroji.
„Myslím si, že dochází k určitému zmatení mezi tím, co provázelo flexibilitu předního křídla, a co zadního,“ řekl médiím v Singapuru šéf Ferrari Frédéric Vasseur. „Všichni jsme se shodli, že přední křídlo možná nabízí šedou zónu, protože první odstavec technické direktivy stanoví, že nemůžete úmyslně navrhnout součástku jako ohebnou. Úmysl se však těžko určuje.“
„Zadní křídlo je však úplně jiný příběh, protože znění pravidel jasně určuje i jeho maximální ohyb. V tomto případě jsou tedy předpisy černobílé. Není to šedá zóna, není tmavě šedá ani světle šedá, ale černá. Pro mě je to tedy docela jasné,“ prohlásil francouzský manažer.
Tyto novinky a nutnost upravit zadní křídlo s menším přítlakem přicházejí v době, kdy máme za sebou dvě velké ceny, na kterých hrála maximální rychlost na rovinkách důležitou roli. V Monze obsadily McLareny první řadu a v Baku odrazil Oscar Piastri útoky Charlese Leclerca se zadním křídlem, které nyní tým musí upravit.
„Použili to jen na tratích s nízkým přítlakem. Nejsem si jistý, jestli chtějí použít stejný trik v Singapuru nebo Zandvoortu,“ řekl Vasseur. „Musíme však předat zodpovědnost do rukou FIA. Není to moje práce, oni to musí udělat a my jim musíme důvěřovat. Upřímně, já si nestěžuji, jde spíše o to, kde je vytyčena hranice.“
„Všichni jsme viděli videa a obrázky. Je to trochu frustrující. Když si vzpomenete na Monzu, měli jsme pět aut ve dvou setinách sekundy, takže dvě setiny jsou rozdíl mezi první a třetí řadou (v Q3 v Monze představoval rozdíl mezi prvním a šestým místem necelé dvě desetiny sekundy, pozn. red.). V Baku jsme se v první zatáčce desetkrát ocitli bok po boku s McLarenem. Asi si tedy dovedete představit, že je to trochu frustrující,“ dodal Vasseur.