logo F1zpravy.czF1online.sk

Russell už ztrácí trpělivost s Pirelli: Musíme si s nimi vážně promluvit

George Russell
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala15. 9. 2024

George Russell by mohl závod v Baku rozdělit na dvě části, které se od sebe diametrálně lišily. V Mercedesu si neumí vysvětlit, jak je něco takového možné, ale viníka už našli. Russell ukazuje prstem na dodavatele pneumatik Pirelli, který prý ani netuší, co ve svých továrnách vyrábí.

Brit ve službách Mercedesu si z Ázerbájdžánu odnáší pódiovou trofej, ale zřejmě i on sám by po závodě uznal, že se na třetí místo dostal jako slepé kuře k zrnu. Nebýt nehody Carlose Sainze a Sergia Péreze, k šachovnicové vlajce by nedorazil jako třetí.

George Russell nakonec ani nevěděl, jak by měl neděli v Baku zhodnotit. Byla totiž špatná i dobrá zároveň. V prvním stintu zaostal za čelem závodu o propastných 25 sekund, ale následně se začal na lídry dotahovat. Před fází VSC mu na vítěze Oscara Piastriho chybělo už jen 15 sekund.

“Měl jsem velmi zvláštní závod. V první polovině jsem ztrácel 1,5 sekundy,” konstatoval George Russell, který však po výměně pneumatik zapnul forsáž. “Posledních 20 kol jsem byl o sekundu rychlejší než Oscar a Charles, a o tři desetiny lepší než Max, Checo a Carlos.”

Kromě toho, že monopost Mercedesu byl najednou o pár kilo lehčí, se prý změnila jen jedna proměnná. “Stejný okruh, stejný pilot, stejný vůz, jen jsme vyměnili pneumatiky se žlutým označením za bílé. Pokud mám být upřímný, dohání mě to k zuřivosti, že se to takhle dramaticky mění. Neplatí to jen pro Mercedes, ale pro každý tým a každého jezdce. V jedné části víkendu jste rychlí, v další už ne. Mění se přitom jen jedna věc.”

Jak jednou řekl Pepa Král, kdysi se postavilo auto a na něj se nasadily pneumatiky. Dnes týmy dostanou pneumatiky a kolem nich se staví auto. George Russell jako šéf Asociace jezdců velkých cen GPDA má také jisté páky a může se pokusit přitlačit na vedení, aby si posvítilo na to, co Pirelli vyvíjí ve své továrně a zda vůbec má o svém produktu nějakou představu.

“Myslím si, že pneumatikám nerozumí ani lidé, kteří je vyrábějí,” poměrně ostře zkritizoval Pirelli. “Podle mě bychom si měli opět vážně popovídat o tom, co se tady děje, protože 2000 lidí se jde sedřít, aby připravili rychlý monopost.” Pokud jejich tvrdá práce vyjde vniveč kvůli nevyzpytatelným pneumatikám, je to velká škoda.

“Dvacet kol jsme měli monopost, který mohl pohodlně bojovat o vítězství, a dalších 20 kol jsme měli auto, které by snad nemělo skončit ani na bodech, a jediný rozdíl byl v pneumatikách. Toto opravdu není dobré,” vzkázal Russell.

Související zprávy

Diskuze