logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc a Sainz jsou navzdory problémům spokojeni: Jsme rychlí

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík13. 9. 2024

Ferrari zažilo v Baku kontrastní první den. Charles Leclerc měl v prvním tréninku nehodu a kvůli problémům s řízením přišel i o část druhého tréninku. Byl však dost rychlý na to, aby ovládl odpolední program. Carlos Sainz vyrovnanou a konzistentní jízdou potvrdil, že Scuderia by tento víkend nemusela být mezi top týmy vyloženým outsiderem.

Po úspěšném víkendu v Monze se Ferrari těšilo do Baku. Tento okruh týmu historicky velmi vyhovoval, chybí zde táhlé a rychlé zatáčky a monopost SF-24 byl silný i v Monaku. Kromě toho, po nasazení posledních vylepšení se zdá, že Scuderia našla recept na problémy ze střední části sezóny. Kluci v červeném však musí vše potvrdit na trati.

V pátek se Ferrari nevyhnuly problémy, které se týkaly zejména Charlese Leclerca, jenž havaroval v prvním tréninku a ve druhém měl problémy s řízením. „K nehodě asi není co dodat, dostal jsem se příliš doprava a na špinavé trati jsem zablokoval pneumatiky. Už bylo příliš pozdě, abych zamířil do únikové zóny, takže jsem skončil ve zdi. Nebyl to nejlepší začátek víkendu, ale pořád mám v autě velkou sebedůvěru,“ řekl po pátku Leclerc.

„Skutečný problém nastal až na začátku druhého tréninku. Zastavil jsem a vyměnili jsme problémový díl. S nehodou v prvním tréninku to nemělo nic společného. Nebudu zacházet do přílišných detailů, ale při řízení jsem měl velmi zvláštní pocit. Vyměnili jsme to a po návratu na trať už bylo všechno v pořádku. Neodjel jsem tolik kol, jak jsem doufal, ale přesto jsme byli konkurenceschopní,“ dodal Leclerc.

Ani nehoda však nezabránila Charlesovi v optimismu. Ferrari navázalo na dobrou formu na této trati v posledních letech a připravuje se na sobotní ofenzívu. „Je to velmi těsné a také je velmi obtížné odhadnout, jak na tom jsou ostatní. Tuto trať mám docela rád a v minulosti jsme zde byli poměrně rychlí, ale to ještě neznamená, že to samé bude platit i v sobotu. Musíme zapracovat na autě, protože je toho pořád dost, co můžeme zlepšit, ale jak jsem řekl, jsme rychlí. Je to dobrý signál a doufám, že zítra to ještě zlepšíme,“ konstatoval s nadějí monacký závodník.

Jeho týmový kolega Carlos Sainz má za sebou mnohem nenápadnější den, což je v případě pátku dobré znamení. I on zdůraznil optimismus Ferrari a podle slov španělského závodníka se jeho tým zařadil v Baku mezi nejlepší.

„Párkrát jsme se ocitli mimo trať, ale to dnes platí o všech. Jízda byla velmi náročná, trať byla špinavá a kluzká, takže jsme jezdili o pět sekund pomalejší časy než loni. V takovém případě ani nevíte, jak vyhodnotit data,“ řekl po pátku Carlos Sainz.

„Všichni se trápili, ale dokázal jsem zajet víceméně čistě a absolvoval jsem celý naplánovaný program. Prošli jsme si problémy s brzdami v prvním tréninku, ale dokázali jsme to napravit,“ zhodnotil svůj první den v Baku španělský závodník.

Ten, na rozdíl od svého týmového kolegy, dokázal zajet čistě a vyhnul se větším problémům. Carlos opět konzistentně sbíral kola a také on potvrdil, že Ferrari na tom tento víkend nemusí být špatně. Při vyrovnaných rozestupech se to však těžko posuzuje.

„V této chvíli je těžké říct, jak na tom jsme, protože nikdo neposkládal dohromady pořádná kola. Když v sobotu začnou všichni nasazovat softy v Q1, Q2 a Q3, uvidíme, jak na tom jsme. Jsme však přesvědčeni, že naše tempo je tento víkend na úrovni Red Bullů, Mercedesů a McLarenů,“ konstatoval Sainz.

„Myslím si, že to bude extrémně vyrovnané a rozhodovat bude příprava pneumatik, schopnost poskládat kolo dohromady, být ve správný čas na správném místě a vyhýbání se žlutým vlajkám. Doufám, že z toho vyjdeme dobře,“ dodal rodák z Madridu.

Související zprávy

Diskuze