logo F1zpravy.czF1online.sk

Piloti Ferrari neztrácejí naději na konstruktérský titul: Musí to být náš cíl

Charles Leclerc a Carlos Sainz
© SF Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 9. 2024

I když to na první pohled zní zvláštně, Ferrari by v této sezóně mohlo aspirovat na titul nejvšestrannějšího týmu na roštu. Na rozdíl od Red Bullu má vyrovnanou jezdeckou dvojici a na rozdíl od McLarenu se během víkendu rozhoduje správně. I když Scuderia na to rozhodně neměla monopost, stále živí naději na zisk titulu v Poháru konstruktérů. I když to bude náročné, Charles Leclerc a Carlos Sainz se o něj chtějí poprat.

Ferrari momentálně ztrácí na Red Bull 39 bodů a na McLaren, s nejrychlejším autem na roštu, přesně 31 bodů. Už jen z toho je jasné, že šance jsou malé. Scuderia však letos dokázala, že na rozdíl od minulých sezón dokáže téměř každý víkend vyždímat z vozu maximum, zatímco McLaren předvádí pravý opak.

„Jsem překvapen, protože i když nevím, kolik závodů bylo mezi Monakem a Monzou, tak to možná byla i třetina sezóny,“ řekl novinářům v Baku Carlos Sainz. „Měli jsme dobrou první třetinu sezóny, slabou druhou třetinu a nyní vstupujeme do poslední třetiny. Navzdory nevydařené druhé třetině jsme však stále ve hře.“

„Dokazuje to, kam se tento tým posunul při realizaci víkendů a maximalizaci bodových zisků, když auto není v nejlepší formě. Díky tomu jsme se udrželi ve hře. Řekl bych, že na tom mají podíl i dva velmi konzistentní jezdci. Vždy jsme blízko u sebe, vždy si pomáháme, vždy bodujeme a oba dokážeme vytěžit z monopostu jeho maximální potenciál,“ pokračoval španělský závodník.

„Všichni společně prožíváme velmi solidní rok a spolu s dobrou realizací závodů se držíme nad vodou. I když to byla těžká sezóna, zůstáváme ve hře. Uvidíme, jestli si udržíme úroveň výkonnosti jako v Monaku a Monze a dokážeme pokračovat v boji,“ dodal Sainz.

Přidal se i Charles Leclerc, který je ve Ferrari už šestou sezónu a první titul v Poháru konstruktérů od roku 2008 by byl pro něj obrovským úspěchem. Scuderia k tomu ale bude potřebovat, aby McLaren nadále váhal. Čistě při pohledu na body a výkonnost monopostů má britská stáj vše ve svých rukou. Dosud však nebyl největším soupeřem McLarenu tým Red Bull, ale sám McLaren.

„Ano, rozhodně máme šanci,“ řekl Leclerc. „Útok na jezdecký titul nevyžaduje jen pokrok po výkonnostní stránce, ale také trochu štěstí. V Poháru konstruktérů jsme však stále ve hře. Myslím, že ztrácíme asi čtyřicet bodů, což je při dvou jezdcích reálné dohnat. Máme šanci a přesně to by měl být náš cíl.“

„Než ale začneme přemýšlet o titulu, musíme zlepšit auto, jinak nebudeme schopni konzistentně bojovat s kluky vpředu. Musíme se tam udržet nejen v jednom závodě, když soupeři neoptimalizují svůj balíček,“ dodal monacký závodník.

Ferrari musí snížit ztrátu na McLaren, který má objektivně nejrychlejší auto. To je v současnosti největší překážka pro Scuderii, která se nemůže spoléhat, že jí Pohár konstruktérů vyhrají stratégové McLarenu nebo bojující Lando Norris s Oscarem Piastrim.

„Nemyslím si, že jsme na úrovni McLarenu a Red Bullu. Řekl bych, že podobně jako v Monze, když se jim nepodaří vše optimalizovat, se můžeme dostat dopředu a bojovat o vítězství. Přesně to se nám podařilo i v Monze. Pokud je však chceme vyzvat každý víkend, musíme udělat pokroky,“ uzavřel Leclerc.

Související zprávy

Diskuze