logo F1zpravy.czF1online.sk

Mercedes se zbavil problémové podlahy. Podle Hamiltona nefungovala

Lewis Hamilton
© Steve Etherington/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 9. 2024

Mercedes vyhrál závody v Rakousku, Británii a Belgii. Před odjezdem na dovolenou vypadal monopost W15 velmi silně a double (o který tým následně přišel kvůli diskvalifikaci) ve Spa sliboval Mercedesu skvělý podzim. Poté se však dobře rozjetý stroj zadrhl a Lewis Hamilton se domnívá, že jeho tým doplatil na velmi složitý vývoj současné generace monopostů.

Po vítězstvích na Red Bull Ringu a v Silverstone dorazil Mercedes do Belgie ve velmi dobré náladě. Tým ústy Tota Wolffa sliboval skvělý zbytek sezóny a jeho šance ještě měla posílit nová podlaha. Ta měla ve Spa skutečně premiéru, ale na pozadí velké euforie z vítězství se právě zde začaly rodit problémy.

Tým nasadil v pátek novou podlahu, ale pilotům se s ní vůbec nedařilo. Před sobotou se jí zbavili a v neděli zvítězili. Inženýři a Wolff však i nadále vytrvale odmítali, že by s vylepšeními bylo něco v nepořádku. „V Zandvoortu opět nasadíme novou podlahu,“ sliboval šéf Mercedesu. Tým to skutečně udělal a do cíle dorazil se ztrátou 44 sekund na vítězného Landa Norrise a necelých 20 sekund na třetího Charlese Leclerca.

Zde už začali inženýři tušit problémy a James Allison připustil, že nová podlaha skutečně může být problém. Následovala Monza a Lewis Hamilton zažil naprosto nevýrazný závod. Páté místo se ztrátou 22 sekund na vítěze bylo na míle vzdálené formě týmu ve Spa nebo Silverstone.

Do Baku už přijel Mercedes bez tohoto dílu a hodnocení výkonů problematické podlahy ze strany Lewise Hamiltona mluví za vše. „Čelíme mnoha otazníkům,“ prohlásil sedminásobný mistr světa.

„Řekl bych, že se to teprve snažíme pochopit. Může za tím být mnoho faktorů. Mohlo to souviset s charakterem okruhu a mohlo to souviset s vylepšeními. Můj vnitřní pocit mi ale říká, že to může být upgrade, ale je obtížné vypozorovat rozdíly mezi novým a starým dílem,“ řekl Hamilton.

„Tento víkend se však vrátíme k některým starším dílům a pokusíme se najít nějaké rozdíly. Tvrdě pracujeme na analýze, která nám určí lepší směr pro další vývoj, nejen tohoto monopostu, ale i toho dalšího,“ dodal Hamilton.

Mercedes se však nevrátí ke specifikaci monopostu ze Spa. Vývoj pokračuje a do Baku přivezli inženýři upravený difuzor, příčné křídlo, přední křídlo a svatozář. Tým čeká důležitý víkend a ruku k dílu přiloží i George Russell, kterého se zeptali na Lewisova slova o nefunkčních vylepšeních.

„Upgrady nepřinesly zásadní zlepšení výkonnosti. Někdy se na věci musíte podívat objektivně. Přivezli jsme novou podlahu a výkonnost poklesla. To byla nejdůležitější změna. Věděli jsme, že tato vylepšení beztak nezmění běh světa. Byl to jen další krok směrem, kterým jsme se vydali,“ vysvětlil Russell.

Související zprávy

Diskuze