logo F1zpravy.czF1online.sk

Ferrari a McLaren se prý pokoušely získat Lambiaseho, Mercedes to zkoušel u Toma Harta

Gianpiero Lambiase
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 9. 2024

Odliv klíčových zaměstnanců z Red Bullu mohl vypadat ještě o něco krutěji. Poslední rok máme pocit, jako by konkurenční týmy vykrádaly mozky nejúspěšnějšího týmu posledních let. Dan Fallows, Rob Marshall, Adrian Newey, Jonathan Wheatley a další. Zájem konkurence neobešel ani Maxe Verstappena a prý dokonce ani jeho inženýra Gianpiera Lambiaseho.

Na druhou stranu to není zvlášť překvapivé. GP je vynikající výkonnostní inženýr. Do Red Bullu ho přivedl Sebastian Vettel, který v té době přišel o svého dlouholetého parťáka Guillaumea Rocquelina. Čtyřnásobný šampion tehdy prý zorganizoval hloubkový výběrový proces. Zájemci o práci museli projít několika úrovněmi testů a zkoušek. Tehdy ještě zaměstnanec Force Indie Lambiase z nich vyšel vítězně.

I to svědčí o kvalitách italsko-anglického inženýra, který však s Vettelem nikdy nepracoval. Seb si ho sice vybral, ale v říjnu 2014 vyslyšel volání Ferrari a Lambiase nakonec skončil v garáži Daniila Kvjata a později Maxe Verstappena, s nímž si vytvořil výjimečnou a velmi úspěšnou spolupráci.

Zašlo to dokonce tak daleko, že Verstappen v roce 2021 prohlásil, že pokud z týmu odejde Lambiase, on půjde s ním. Letos prý nebylo daleko od toho, aby si tato slova prošla těžkou zkouškou.

Několik zdrojů totiž informuje, že Red Bull v létě odolával dalšímu tlaku. „Podle informací italského deníku Corriere dello Sport se šéf Ferrari Frédéric Vasseur pokusil získat Lambiaseho z Red Bullu,“ píše portál RacingNews365.com s odkazem na italský zdroj a přidává i vlastní informace. „Podle zpráv RacingNews365.com Lambiase teprve nedávno prodloužil smlouvu s Red Bullem, čímž potvrdil svůj úmysl setrvat v týmu delší dobu.“

Ještě pikantnější na tom je, že Fred prý nabízel Gianpierovi místo inženýra Lewise Hamiltona. Ten s sebou nestáhl do Ferrari Petera Bonningtona a jelikož Scuderia zřejmě nezískala Lambiaseho, Lewis pravděpodobně bude pracovat s Riccardem Adamim – současným inženýrem Carlose Sainze a bývalým inženýrem Sebastiana Vettela ve Ferrari.

Přidal se také portál PlanetF1.com, podle kterého nebylo Ferrari jediné. Se svými nabídkami se ozvaly také McLaren a Mercedes. Tyto týmy možná stále prohrávají s Red Bullem na trati, ale rozhodně mlaskají blahem při pohledu na to, jak tým opouští jedna osobnost za druhou. Pozornosti konkurence přitom prý neunikl ani další důležitý člen Maxova týmu inženýrů.

„Podle informací portálu PlanetF1.com podepsal inženýr Maxe Verstappena, který zároveň působí jako šéf závodních inženýrů, před letní přestávkou novou smlouvu. Lambiase měl na stole nabídky z jiných týmů a Ferrari s McLarenem si prý chtěly zajistit jeho služby,“ uvedl PlanetF1.com.

Tento zdroj zároveň uvedl, že nezahálel ani Mercedes. Stáj z Brackley se prý zaměřila na Toma Harta, Maxova výkonnostního inženýra a tedy dvojku jeho inženýrského týmu po Gianpierovi, ale ten prý nabídkám také odolal.

Související zprávy

Diskuze