logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen a Lambiase se prý poměřili za přítomnosti Hornera a Wachého

Max Verstappen, Christian Horner a Gianpiero Lambiase
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 7. 2024

Měly události z Velké ceny Maďarska dohru? Není příjemné, když se pilot obuje do vlastního týmu. I když jsou emotivní vysílačky Maxe Verstappena notoricky známé, neumíme si vzpomenout, kdy naposledy takto dourážel prakticky všechny ve svém týmu. Mysleli jsme si, že Red Bull na Maďarsko zapomene a soustředí se na Spa, ale podle britských zdrojů musely zúčastněné strany vyčistit vzduch a teprve poté se posunuly dál.

Pokud jde o nadávky na FIA nebo komisaře, tým to rád přehlédne. Verstappen však v pozdější fázi závodu namířil do vlastních řad a začal střílet. Samozřejmě nemůžeme jezdce soudit podle vyjádření ve vypjatých okamžicích a pod velkým adrenalinem. Napětí a adrenalin však tím pádem musíme odpustit i inženýrům a ten Maxův nezůstal ticho.

„Nebrzdí to, nezatáčí. Přední a zadní pneumatiky jsou na tom velmi špatně,“ zkritizoval Verstappen svůj Red Bull v 18. kole. Ve 41. kole si po autě odnesli i stratégové. „Je ohromující, jak jsme se nechali undercutnout a totálně mi doje*** závod!“ O asi deset kol později následovala další salva. „Nezačínej s těmi ch*jovinami! To vy jste mi dali tuto *** strategii, OK? Já se snažím zachránit, co se ještě dá.“

Krátce před koncem a po souboji s Hamiltonem se Lambiase zřejmě neudržel a na další Maxovy stížnosti reagoval: „Nejdu se pouštět do vysílačkových přestřelek s jinými týmy, Maxi. Necháme, ať si komisaři dělají svou práci. Je to dětinské, takhle to řešit ve vysílačce. Dětinské.“

Možná si řeknete, že šlo o slova v zápalu okamžiku. Každý mediální poradce vám řekne, že nemáte odpovídat na otázky, dokud si nedopřejete alespoň deset minut na snížení hladiny adrenalinu. V mix zóně jsme očekávali mnohem klidnějšího a rozumnějšího Verstappena, ale ten pokračoval v kritice týmu i po závodě.

„Proč jsem byl tak naštvaný? Protože jsem ve vysílačce poslouchal sprosté komentáře namísto toho, aby možná přiznali, že to nebylo ideální. To by mě uklidnilo, ale oni se se mnou začali hádat. Tehdy už pohár přetekl,“ řekl Max pro Viaplay.

Toto vše mělo podle médií dost podstatnou dohru. I když byste si možná řekli, že šlo jen o další epizodku ve vysílačce a tým i jezdec na to brzy zapomenou, podle zpráv z paddocku následovalo utkání na nejvyšší úrovni, na kterém jednotlivé strany „vyčistily vzduch“.

„Podle informací portálu Motorsport.com si Verstappen a Lambiase začátkem víkendu sedli s Hornerem a technickým ředitelem Pierrem Wachém v motorhome Red Bullu, aby probrali důsledky událostí z Maďarska a udělali za tím tlustou čáru,“ napsal renomovaný portál.

„I když tým plně chápe Verstappenovu frustraci z vývoje v Maďarsku, kde nesprávná strategie zmařila jeho úsilí, rovněž existují hranice chování a ty je třeba dodržovat. Kromě setkání s Hornerem byli Verstappen a Lambiase zpozorováni při dlouhém soukromém rozhovoru u kamionů Red Bullu v paddocku Spa-Francorchamps. Zdroje tvrdí, že problém z Maďarska je zažehnán a zdvořilý tón jejich vysílačkové komunikace během pátku v Belgii byl jasným veřejným odkazem, že vše je v pořádku,“ uvedl Motorsport.com.

O této události mluvil v přímém přenosu na televizi Sky také reportér Ted Kravitz. „Neměli bychom podcenit tyto emoce,“ prohlásil. „Nevíme, jestli Max překročil nějakou hranici. Verstappen tvrdí, že všechno bylo v pořádku. V každém případě měli v Red Bullu potřebu vyčistit vzduch mezi Maxem a jeho inženýrem.“

Samotný závodník po příjezdu do Belgie přiznal, že si se svým inženýrem „jako vždy“ promluví, ale prý to nebude nic nad rámec běžného rozhovoru před startem soutěžního víkendu.

Související zprávy

Diskuze