Verstappen odmítá spory s inženýrem: V neděli spěchal na letadlo
Max Verstappen jednou řekl, že když jeho inženýr Gianpiero Lambiase opustí Red Bull, on půjde s ním. Tento Ital původně přišel do týmu jako nástupce Guillauma Rocquelina, závodního inženýra Sebastiana Vettela, ale nakonec se stal jedním z pilířů úspěchu Maxe Verstappena v tomto týmu. I když to někdy nevypadá, oba muži spolu vycházejí velmi dobře.
Verstappen neumí jen fantasticky točit s volantem, ale také se v kokpitu dokáže pořádně naštvat. Jeho přestřelky s Lambiasem v přímém přenosu se stávají zdrojem nejednoho vtipu. Na Maxovu nespokojenost a nadávky odpovídá Gianpiero často s chladnokrevností a za ta léta se přesně naučil, co funguje na Verstappenovu povahu.
V Austinu to bylo opět hodně napjaté, když Red Bull čelil vážné hrozbě prohry v boji o vítězství. Tým měl jeden volný trénink, aby našel to správné nastavení, navíc na trati, která svým charakterem Red Bullu úplně nevyhovovala. Nejvíce však Verstappena trápily brzdy a když Lambiase náhodou promluvil v některé z brzdných zón, ještě více tím pocuchal Maxovu trpělivost.
Po skončení amerického závodu pogratuloval Gianpiero svému pilotovi k vítězství a dodal: „Uvidíme se v pátek.“ To bylo podle mnohých jasným signálem, že Ital potřebuje od Verstappena odpočinek. Sám Max však odmítá, že by to byl náznak narušených vztahů uvnitř Red Bullu. „Vždy jsme spolu vycházeli velmi dobře. Samozřejmě, v zápalu boje jsem mu dal najevo, že se mi nelíbí, když mluví v brzdné zóně,“ řekl Verstappen novinářům v Mexiku.
„Bylo po závodě a Gianpiero potřeboval stihnout dřívější letadlo domů, tak řekl, že se uvidíme v pátek. Lidé pak mluvili, že byl na mě naštvaný. Ať si říkají, co chtějí, my jsme spolu vycházeli vždy dobře,“ sdělil pochybovačům nizozemský závodník.
Ten se svým týmem nezažil úplně povedený víkend, ale přesto zvítězil. Mercedes v Austinu pořádně zahrozil, ale podle Verstappena je předčasné dělat závěry. „Příští rok nemohu komentovat, ale v případě Austinu musíte brát v úvahu nerovný povrch a sprintový formát. Po jedné hodině tréninku musíte trefit nastavení, což je trochu loterie,“ říká Max.
„Podle mě jsme byli velmi konzervativní a šli až příliš na jistotu, zatímco Mercedes byl zřejmě příliš agresivní. Nakonec to vedlo k diskvalifikaci ze závodu. Víme, že když snížíte světlou výšku, zlepšíte výkon svého auta, ale s těmi obrovskými nerovnostmi v Austinu musíte být trochu opatrní,“ řekl Verstappen.
„Z těchto důvodů jsme pravděpodobně nebyli úplně nejlepší. Těžko říct, jak to momentálně vypadá. Je jasné, že v porovnání se začátkem sezóny se k nám soupeři přiblížili, ale o kolik? Kromě toho, každý víkend vypadá jinak. Někdy jsou k nám soupeři blíže, jindy jsou zase dál. Příští rok nelze nijak komentovat,“ uzavřel Max.