logo F1zpravy.czF1online.sk

Magnussen se zlobí na komisaře FIA: Oni ani nechtějí vidět závodění

Kevin Magnussen
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala2. 9. 2024

Kevin Magnussen bude na Velké ceně Ázerbájdžánu chybět. Na hranici dvanácti trestných bodů, za které se uděluje závodní distanc a pozastavení superlicence, se však dostal po sporném posouzení souboje s Pierrem Gaslym. Dánský závodník tvrdí, že rozhodnutí FIA nemají žádnou logiku.

K incidentu mezi Kevinem Magnussenem a Pierrem Gaslym došlo ve druhé šikaně. Pilot Haasu v neděli předvedl několik předjížděcích manévrů, ale tento mu stoprocentně nevyšel. Na vnitřní straně přebrzdil levou přední pneumatiku a v zatáčce došlo k drobnému kontaktu mezi oběma auty.

Naštěstí se nikomu nic nestalo a oba pokračovali v závodě, ale na závod Haasu měla tato kolize značné důsledky. Dostal totiž desetisekundovou penalizaci, a co je ještě důležitější, i zmíněné dva trestné body.

„S Gaslym jsme měli drobný kontakt. Na druhém autě se nic nepoškodilo, v závodě to nemělo žádné následky. Měli jsme drobný kontakt a minul jsem zatáčku. A co? Vždyť závodíme! Nevím, proč se musíme ohánět takovými tresty,“ kroutil hlavou Kevin Magnussen ještě ve chvíli, kdy netušil o svém zákazu startu v Baku. „Kromě toho jsem viděl, že Ricciardo téměř narazil Nica do bariéry v rychlosti 300 km/h. Netvrdím, že to bylo schválně, ale i tak — on dostal pět sekund, já jsem dostal deset. To vůbec nedává logiku.“

Vysvětlení trestu od komisařů ve složení Garry Connelly, Mathieu Remmerie, Johnny Herbert a Valerio Brizzolari také stojí za zmínku. Ve verdiktu konstatují, že i když Kevin Magnussen měl svou přední nápravu na úrovni auta Pierra Gaslyho, a tudíž by měl mít nárok na prostor na vnitřní straně, je za kolizi zodpovědný proto, že nesplnil Směrnici o jezdeckých standardech v bodě, podle kterého auto musí být „během manévru vedeno bezpečným způsobem a být pod kontrolou“.

To v překladu znamená, že Kevin Magnussen dostal trest za to, že na vnitřní straně zatáčky přebrzdil. V tom případě bychom si však měli připomenout například vyšetřování kolize Maxe Verstappena a Lewise Hamiltona z Maďarska: Holanďan vletěl do první zatáčky se zablokovanými koly a vrazil přitom do Hamiltona. Co tehdy konstatovali komisaři, mezi nimiž byli i Connelly a Remmerie? Závodní incident, a to není všechno. Uvedli dokonce, že Lewis Hamilton „mohl udělat víc, aby zabránil kolizi“. Ne tedy Max Verstappen, který své auto vůbec neměl pod kontrolou, ale Lewis Hamilton.

Když se tedy Magnussen zlobí na FIA, není to zcela neoprávněné. „Já jsem se s nimi bavil mnohokrát, ale stále nerozumím, jaká máme vlastně pravidla. Když se takto ohánějí [tresty], zdá se mi, že nechtějí vidět závodění. Pokud toto mezi mnou a Gaslym nemůže být vyhodnoceno jako závodní incident, tak pak už nevím, co by mohlo. Nedává to logiku.“

Nakonec ještě doplnil na margo verdiktu o zákazu startu, vůči kterému se tým nemůže odvolat: „Abych se vrátil k vaší otázce, v Singapuru jsem zpátky. Říkám to celou dobu, že se nebudu držet stranou. Nedává to žádnou logiku.“

„A dnes jsem získal bod, takže se vidíme později,“ vzkázal.

Související zprávy

Diskuze