logo F1zpravy.czF1online.sk

Podle Sainze mohl zmařit úsilí o pole position obyčejný mrak

Carlos Sainz
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 8. 2024

Ferrari vypadá na domácí půdě mnohem lépe než v Nizozemsku, kde tým po sobotě propadal zoufalství. Přestože si to Charles Leclerc nemyslel, tým byl v sobotu ve hře o pole position. V dnešní nesmírně vyrovnané Formuli 1 však záleží na každém detailu a rozhodovat může i obyčejné štěstí. Podle Carlose Sainze můžete jako pilot Ferrari doplatit i na nejmenší změnu podmínek.

Španělský závodník měl navíc smůlu. V úplném finále mu totiž něco vlétlo do oka. Pro piloty nejrychlejších strojů na světě není něco takového příjemné, ale Carlos, i téměř poloslepý, dostal své Ferrari alespoň na páté místo.

„Ano, jsem v pořádku,“ řekl Sainz, na kterém si reportérka televize Sky Rachel Brooksová všimla něčeho zvláštního. „V Q3 mi komár, nebo něco podobného, vlétl do oka. Celou Q3 jsem tak odjel s jedním dost podrážděným okem a proto možná takhle vypadám.“

Ferrari má za sebou mnohem úspěšnější kvalifikaci než v Zandvoortu. Charles Leclerc a Carlos Sainz zajeli téměř identické časy, takže by se dalo říct, že z toho vytěžili maximum. Na druhou stranu stačilo málo, možná drobná změna podmínek, a některý z červených monopostů mohl stát v první řadě.

„Všichni jsme v jedné desetině, na soupeře před námi ztrácíme půl desetiny, na soupeře za námi máme náskok půl desetiny. V posledním kole jsem odjel fialový první sektor a myslel jsem si, že mám šanci na pole position, ale z nějakého důvodu došlo v Q3 ke zvláštní změně vyvážení,“ řekl Sainz.

„Možná to způsobil ten přicházející mrak. Ke konci kola jsme se skutečně trápili ve středně rychlých a rychlých zatáčkách. O čas nás připravily přední pneumatiky. Je to trochu škoda, protože jsem byl docela spokojený s autem. Myslel jsem si, že můžeme bojovat o pole position. Zvýšila se však nedotáčivost, která mi znemožnila navázat na dobrý první sektor,“ konstatoval Carlos.

Možná vás všechny napadlo: mrak? I něco takového může v dnešní Formuli 1 přinést velký rozdíl? Samozřejmě, když se obloha zatáhne, teploty pomalu klesají, ale podle Sainze je Ferrari citlivé na jakékoli změny. „Nevím, jak jsou na tom ostatní, ale naše auto je dost citlivé na teplotu tratě při přípravě pneumatik,“ řekl španělský závodník.

„Musíte tedy trefit i ty nejmenší detaily, ve kterých se určitě skrývá desetina. Když vidíte, že vás dělí půl desetiny od každého z aut před námi a jeden a půl desetiny od pole position, určitě jsou za tím jen detaily,“ vysvětlil Sainz.

Související zprávy

Diskuze