Detektiv Alonso téměř vlezl pod McLaren: Je třeba se inspirovat vítěznými auty
Fernando Alonso převzal inspektorskou štafetu po Sebastianu Vettelovi. Aston Martin se stále snaží najít cestu zpět mezi top týmy a chce si pomoci i tím, že se inspiruje auty soupeřů. Španělský matador tak po závodě téměř vlezl pod monopost McLarenu, aby odhalil jeho tajemství.
McLaren si do Zandvoortu přinesl několik nových komponent včetně vylepšené podlahy. Právě ta nejvíce zaujala Fernanda Alonsa. Když vyskočil ze svého monopostu, šel se nejprve podívat na difuzor a podlahu svého auta, ale následně si ji šel porovnat s řešením na monopostu MCL38 Oscara Piastriho.
Porovnávání ukončil po přibližně jedné minutě, během které chvíli zkoumal své auto, chvíli zase „dominantní“ McLaren. „Tohle auto v tuto chvíli v šampionátu dominuje. Neustále se snažíte inspirovat se jinými auty a z těch vítězných se toho určitě můžete hodně naučit,“ vysvětloval svůj zájem o papájové auto Fernando Alonso.
Alonso analyses the McLaren again and compares it to the Aston Martin after the race pic.twitter.com/smcx1KAqeZ
— Aston Martin Formula 1 News (@AMF1News) August 25, 2024
„McLaren udělal velký krok vpřed. Na monopostu představili věci, které ho výrazně zlepšily, no a Red Bull zase představil takové věci, které ho zhoršily. Když si to dáte dohromady, vznikne z toho 22sekundový rozdíl,“ poznamenal dvojnásobný šampion.
Fernando Alonso na debriefingu inženýrům jistě hlásil, co vlastně na autě McLarenu našel. V přilbě sice má kameru, na které by si to tým teoreticky mohl prohlédnout, ale jelikož ta je napájena kabelem z kokpitu stejně jako vysílačka, po vyskočení z monopostu už nenahrávala.
A i když McLaren ovládl víkend v Zandvoortu, Fernando Alonso odvážně předpovídá, že v Monze a Singapuru bude nejsilnější Ferrari. „Myslím si, že ze čtyř top týmů je Mercedes tak trochu jako na houpačce, ale McLaren, Red Bull a Ferrari jsou každý víkend kandidáty na pódium. Například na následujících dvou závodech by mělo udávat tempo Ferrari. Z toho, co jsme viděli loni v Monze a Singapuru, letos zase po Leclercově vítězství v Monaku, si myslím, že budou favorité.“
Aston Martin zatím bude trpělivě sbírat jeden bod za druhým, nebo se o to alespoň snažit. V Nizozemsku se mu podařilo obsadit alespoň desáté místo, ale kdo ví, zda by ho získal, kdyby Alex Albon nebyl diskvalifikován.
Alonso uznal, že bod je snad i víc, než si Aston Martin zasloužil. „Ten jeden bod je asi i příliš mnoho na naši rychlost. Měli jsme však dobrou kvalifikaci a startovali jsme ze sedmého místa, což nám umožnilo získat tento bod. Potřebujeme se zlepšit. Už pár závodů máme problém držet krok s některými týmy ze středu pole. Musíme pochopit, proč tomu tak je, a zlepšit se.“