Sainz: Čekali jsme čtyři desetiny, ale ne devět
Po letní přestávce se Ferrari probralo do špatného snu. Carlos Sainz vypadl už ve druhé části kvalifikace a v případě Charlese Leclerca jsme viděli, jak rychle soupeři odskočili. Španěl připouští, že je poněkud zaskočený.
Během tří víkendů bez Formule 1 si jezdci vydatně odpočinuli, ale aby v kvalifikaci mohli podat nejlepší možný výkon, potřebovali se dostat zpět do formy. Většina pilotů k tomu využila druhý trénink, ve kterém však Carlos Sainz kvůli problémům s převodovkou odjel jen pár kol. V sobotu mu chyběly.
„Stále jsem živil naději, že postoupím do Q3, protože se obvykle velmi rychle dostanu do tempa,“ řekl po vypadnutí ve druhé části Carlos Sainz. Vysvětlil také, v čem spočíval jeho hendikep. „Tři týdny jsem se nedotkl auta a v pátek jsem na suchu vůbec nejezdil, měkké směsi jsme se ani nedotkli.“
„S vyvážením to bylo náročné, s větrem také. Na této trati určitě nejsme nejrychlejší, ale takhle se to nasbíralo. Navíc ve druhém sektoru jsem se dostal do provozu za Nicem, což mě snad stálo postup do Q3, ale možná jsem byl jen optimista, že bychom dokázali postoupit,“ zamyslel se rodák z Madridu.
Kdyby Sainz absolvoval páteční tréninky bez technických problémů, mohl skončit výše. Netušil totiž, jak rychle se zlepšují podmínky na trati, což si ostatní vyzkoušeli ve druhém tréninku. „V Q2 mi chyběly zkušenosti z pátku, abych věděl, co mám udělat s nastavením předního křídla, s pneumatikami, jak auto připravit na nové softy v Q2. Zaplatil jsem za to. Jak jsem řekl, po přestávce to nebylo jednoduché, když jsem v trénincích nezajel žádné kolo a v kvalifikaci v Zandvoortu jsem na měkké směsi musel okamžitě zabrat.“
Sainzovo vypadnutí je nepříjemné, ale ještě nepříjemnější je pohled na výsledky Charlese Leclerca. I kdyby Sainz postoupil do třetí části kvalifikace, bitvu o pole position by mohl sledovat akorát na velkoplošných obrazovkách vedle trati.
„V závislosti na okruhu jsme na posledním závodě ztráceli od dvou do čtyř desetin na McLaren a Red Bull,“ připomněl Carlos Sainz. „Očekávali jsme, že to bude čtyři-pět desetin. Devět desetin je mnohem víc, než jsme čekali.“
„Poukazuje to na fakt, že v těchto dlouhých sekcích zatáček, které jsou v Zandvoortu, máme jasné slabiny. Očekávám, že v Monze a Singapuru budeme konkurenceschopnější, ale nyní se ukázalo, jak dlouhá cesta nás ještě čeká, chceme-li jednoho dne v kvalifikaci porazit McLaren,“ doplnil.