logo F1zpravy.czF1online.sk

Russell cítil šanci na zisk pole position: Za všechno mohou pneumatiky

George Russell
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala24. 8. 2024

Mercedesu se postupně daří nacházet desetiny vteřiny k dobru, ale stále ho trápí jeden a tentýž problém. Správně si připravit pneumatiky je jakýmsi hlavolamem, který inženýři ještě zcela nerozlouskli. George Russell po kvalifikaci ukazoval prstem právě na černé zlato Formule 1.

Po druhé části si Russell mnul ruce, že by mohl zaútočit i na Landa Norrise. Nakonec na něj ztratil propastných šest desetin vteřiny. Na jedné straně Norris v poslední části pořádně zabral a ujel všem soupeřům, ale na druhé straně si za to může i samotný Mercedes.

“V Q2 jsem měl pocit, že jsem zajel napůl slušné kolo a měl jsem stejnou rychlost jako McLaren. Do třetí části kvalifikace jsem tak vstupoval s tím, že mám šanci na zisk pole position,” přiznal George Russell, který bude v neděli startovat ze čtvrté příčky. “Pak se však ta rychlost vypařila.”

V Q1 a Q2 Mercedes doplácel na to, že v prvním sektoru neměl dostatečně zahřáté gumy. Zdá se, že v závěru se to tedy pokusil udělat jinak. Russell v úvodním sektoru skutečně zajel konkurenceschopný čas, ale když v průběhu kola někde přidáte, jinde trochu ztratíte.

“Nemyslím si, že by za to mohlo auto,” zamyslel se Russell nad tím, proč mu utekla nejen pole position, ale i třetí příčka. “Za všechno mohou pneumatiky. Měl jsem rozjeto velmi dobré kolo a byl jsem na Landově úrovni. Myslím, že i sám na sebe jsem získával dvě a půl desetiny.”

“Pneumatiky se přehřály a já jsem ve druhé polovině kola ztratil více výkonu, než jsem čekal,” povzdechl si. “Nedělá mi to velké starosti. Myslím si, že mít na startu čtvrté místo je stále velmi dobré. Myslím si, že budeme blíž.”

Rodák z King’s Lynn prozradil také to, že drobný rozdíl v teplotách pneumatik může způsobit značný rozdíl v dosahovaných časech. „Své kolo chcete začít s co nejchladnějšími pneumatikami, ale pokud jste o jeden stupeň pod limitem, tak ztratíte přibližně polovinu sekundy. Pokud jste o stupeň nad limitem, tak ztrácíte desetiny. Snažíte se tedy najít ten zlatý střed, jako kdybyste se přibližovali k hraně útesu. Pokud to prošvihnete o jeden krok, zřítíte se z něj. Toto je výzva, které čelí všichni.”

V závodě už jezdci takové problémy neřeší, protože se snaží udržovat teploty na optimálních hodnotách v celém stintu. Mercedes se sice nepasuje do role favorita, ale za jistých okolností by prý mohl míchat kartami.

“Očekávám bitvu s McLareny. Na posledních pár závodech byli nejrychlejší, takže reálně jsme nějakou polovinu desetiny nebo desetinu za McLarenem a Red Bullem. Pokud však trefíte správnou strategii a máte dobrý start, všechno se to může rychle změnit,” vzkázal.

Související zprávy

Diskuze