logo F1zpravy.czF1online.sk

Podle Russella se Mercedes skvěle rozjíždí: Hamilton by teď určitě neodešel

George Russell
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala5. 8. 2024

Odchod Lewise Hamiltona z Mercedesu byl překvapující, ale ne z hlediska výkonů auta. Pokud bychom zapomněli na to, jaké úspěchy Hamilton získal se stříbrnými šípy a že Brackley je jeho druhým domovem, tak odchod dával smysl: Poslední dva monoposty měly daleko od toho, aby si mohly říkat „vítězné“. To se však letos mění a kdyby se Hamilton rozhodoval nyní, prý by mu Ferrari tak lákavé nepřišlo, míní George Russell.

Po dvou nevýrazných sezónách už Lewis Hamilton nemohl víc čekat. Pokud chce získat další titul mistra světa, musí se chopit příležitosti. Zkusí to s Ferrari, čímž si prý chce splnit dětský sen.

V úvodu roku se navíc zdálo, že vsadil na toho správného koně. Scuderia byla nejbližším soupeřem Red Bullu, ale od začátku evropské části sezóny se dopředu začal tlačit Mercedes.

Lewis Hamilton už na jedné z tiskových konferencí dostal otázku, zda by se rozhodl pro Ferrari, i kdyby měl Mercedes stejnou výkonnost loni před zlomovou zimní přestávkou. Nabídl kladnou odpověď, i když v podstatě ani neměl na výběr: Půl roku před příchodem do Maranella prohlásit, že to byla chyba, by nebyl rozumný krok.

George Russell pro agenturu Reuters uvedl, že nyní by Hamilton uvažoval jinak. „Nemyslím si, že by tým opustil, kdyby podával takové výkony. Neexistuje, že by odešel, určitě ne,“ velmi jasně prezentoval svůj názor pilot Mercedesu.

Kromě toho, že se Mercedesu daří teď, se zřejmě o titul bude bít s ostatními top týmy už v následující sezóně. Rok 2026 by měl být ještě lepší. „Pohonná jednotka na rok 2026 vypadá opravdu velmi dobře. Skvěle vypadá i práce s palivy. Směrem do následujících pár let jsme plni optimismu. Tyto poslední roky byly těžké, ale teď cítíme, že jsme se rozjeli.“

O plánech a ambicích Mercedesu však musel Lewis Hamilton vědět už přes zimu. Je však možné, že se mu zkrátka nechtělo čekat. Tento tlak na odchod by však necítil, kdyby loni bojoval o vítězství. „Myslím si, že každý jednou zatouží po změně. Strávil zde už dvanáct let a s týmem toho dokázal velmi mnoho. Taková změna je pro něj vzrušující, ale když váš současný tým vyhrává závody a vše vypadá směrem do budoucna skvěle, tak chcete být jen v nejrychlejším autě a je vám jedno, jaké bude barvy.“

Mercedes se ještě nemůže pasovat za nejrychlejší monopost na roštu, ale vítězství v Rakousku, Velké Británii a Belgii vysílá jasný vzkaz. „Je to neuvěřitelný obrat. Na začátku roku jsme věděli, že s autem děláme dva kroky vzad, abychom si připravili nejlepší půdu na tři kroky vpřed,“ pokračoval Russell, který prozradil, že v úvodu roku ani nečekal, že bude moci bojovat o vítězství dříve než po letní pauze. „Když začínáte sezónu s handicapem, tak máte o sobě pochybnosti, zda jste přijali správná rozhodnutí. Vylepšení, která jsme přinesli do Montrealu, nám však dala spoustu výkonu a času na kolo k dobru. Je to opravdu vzrušující a přišlo to ve skvělý čas. Teď už to do sebe zapadá.“

Velkou část zásluh si připisuje technický ředitel James Allison, který pod svým vedením dodal stáji ten správný impuls. Nedávno se navíc nechal slyšet, že v Brackley je podobná atmosféra jako před začátkem moderní hybridní éry. „Máte tu pocit jako v Mercedesu před pár lety. Nikdy to není jen o jednom člověku, ale je skvělé, že James usměrňuje všechny nápady tím správným směrem a lidem umožňuje naplno pracovat.“

George Russell z této práce profituje, ale v interním měření sil zároveň ukazuje, že si to zaslouží. „Myslím, že nikdy nás nedělily více než dvě desetiny vteřiny, což mi dost zvyšuje sebedůvěru. Vím, že v jiné éře bych bojoval o tituly mistra světa. Doufám, že náš čas teď přijde.“

Související zprávy

Diskuze