logo F1zpravy.czF1online.sk

Ferrari má nového hlavního aerodynamika, s týmem prý jedná Mike Elliott

Mike Elliott
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 8. 2024

Po skončení letní přestávky očekáváme sérii tiskových zpráv. Netýká se to jen Red Bullu po odchodech Adriana Neweyho a Jonathana Wheatleyho, ale také Ferrari, které v poslední době ztratilo technického ředitele Enrica Cardileho. Díky příspěvku na sociální síti LinkedIn jsme poznali prvního povýšeného na technickém oddělení v Maranellu.

Stal se jím dlouholetý zaměstnanec Ferrari Diego Tondi. Tento jednačtyřicetiletý inženýr patří k mladé krvi, ale pro značku pracuje již od roku 2007. V podstatě nikdy nebyl zaměstnán jinde než ve Ferrari. Postupně se na aerodynamickém oddělení posouval výše a výše, v roce 2021 se stal šéfem pro aerodynamický vývoj a podle jeho příspěvku na sociální síti LinkedIn se od srpna stal hlavním aerodynamikem ve Ferrari.

„Od odchodu Davida Sancheze v loňském roce rostla Diegova role na aerodynamickém oddělení. Nyní stojí v jeho čele včetně zodpovědnosti za vývoj ve větrném tunelu. Aktuálně se celé oddělení nachází pod velkým tlakem při problémech s vývojem monopostu SF-24 a při definování monopostu pro rok 2025, který je v současnosti v pokročilém stádiu,“ uvedla italská edice portálu Motorsport.com.

Frédéric Vasseur musí reagovat na nedávný vývoj. Jednak přišel o technického ředitele Enrica Cardileho, který se upsal Aston Martinu, ale také získal z Mercedesu Loica Serru, jehož oficiální funkci stále neznáme. Francouzský manažer novinářům slíbil, že po skončení letní přestávky odhalí novou organizační strukturu. Novinářům také hodil drobnou „kost“, když řekl: „Mám na seznamu pár jmen na pět písmen.“

To okamžitě uvedlo do pohybu kolotoč spekulací, ve kterém se objevily „Newey“ i „Serra“, protože oba mají příjmení na pět písmen. Na pět písmen však má jméno i Tondi, takže bychom taková vyjádření měli brát s rezervou.

Stejně tak jsme zvyklí brát s rezervou i italskou edici portálu Motorsport.com, který odpálil okurkovou sezónu ve velkém stylu, když se pokusil přinést hlubší pohled do kuchyně Ferrari. 1. října prý nastoupí na nové pracoviště Loic Serra – první velký úlovek Frédérica Vasseura po nástupu do funkce. Ten by prý mohl přivést s sebou i bývalého technického ředitele Mercedesu Mikea Elliotta.

Jeho působení v této funkci však skončilo neslavně. Tým se pod jeho vedením trápil s konceptem bez bočnic, který vedl do slepé uličky a nakonec i k odchodu Elliotta. Do čela technického oddělení se vrátil James Allison a Mike upadl v nemilost, přestože se jako hlavní aerodynamik a technologický ředitel významně podílel na všech úspěších týmu od roku 2014.

„Angličan momentálně nepracuje a povinná dovolená mu skončí začátkem roku 2025. Od této chvíle by mohl být volný a přestoupit do jiného týmu. Na odpověď si budeme muset počkat několik týdnů, ale inženýrů tohoto kalibru není na trhu mnoho, zvláště když Adrian Newey vyjádřil vůli zůstat v Anglii a jeho vztahy s Ferrari ochladly,“ uvedl Motorsport.com.

Podle italského portálu má Ferrari na laně ještě jednoho muže, který by měl přijít jako podřízený Tondiho na aerodynamické oddělení. Je jím Franck Sanchez, který momentálně působí jako hlavní aerodynamik v nepříliš úspěšném týmu Sauber, předtím pracoval pro AlphaTauri, Marussii či Toyotu.

Související zprávy

Diskuze