Po odchodech Neweyho a Wheatleyho chystá Red Bull změnu řídící struktury
V Red Bullu dochází postupně k výměně stráží. Ať už je to vyvrcholení interních třenic, nebo logické vyústění úspěšných let spojené se zvětšeným zájmem o klíčové lidi u konkurence, tým se musí v těchto měsících intenzivněji zabývat personálními otázkami. Podle magazínu Autosport ale nemá potřebu hledat náhrady v táborech soupeřů.
Dnes 57letý Jonathan Wheatley opustí Red Bull po skončení této sezóny a v červenci 2025 se připojí k Audi. Stane se zástupcem německé automobilky a jejího týmu na závodních okruzích. Pro novou stáj je takový úlovek nemalý úspěch po měsících strádání a kritiky. Audi nedokázalo do svých řad přilákat Carlose Sainze, kompletně změnilo strukturu a její tým Sauber je v této sezóně naprosto nejhorší ze všech.
„Podle informací portálu Autosport neměl nový provozní a technický ředitel Audi Mattia Binotto, bývalý šéf Ferrari, žádný vliv na angažování Wheatleyho,“ uvedl renomovaný britský zdroj, který ve svém článku přinesl pohled do budoucnosti Red Bullu. Tento tým slíbil, že Wheatleyho nahradí někým zevnitř. Kromě toho stále nevíme, jaký bude osud funkce Adriana Neweyho.
„Podle našich zdrojů nahradí Red Bull Wheatleyho někým zevnitř vlastní organizace, což dává týmu příležitost, aby občerstvil manažerskou strukturu. I když Christian Horner zůstává u moci, odchody Wheatleyho a Adriana Neweyho znamenají, že Red Bull bude nucen reorganizovat svou strukturu a lidi na boxové zdi,“ uvedl Autosport.
To by mohlo znamenat, že dojde k reorganizaci řídící struktury. Wheatley kdysi zastával post manažera týmu, později se stal sportovním ředitelem. Podle britského magazínu je možné, že se tyto funkce opět rozdělí a post sportovního ředitele zcela zanikne. „To by bylo velmi výhodné, jelikož Red Bull se snaží snížit náklady a dostat se pod rozpočtový strop,“ uvedl Autosport.
„Odchod Neweyho a Wheatleyho povede jen k dalším spekulacím, že Red Bull upadl do chaosu. Jiné názory však říkají, že tým si prochází evolucí a opouštějí ho nejzkušenější muži. V padoku byly široce známé Wheatleyho ambice na židli šéfa týmu. Začátkem roku byl spojován s Hornerovým místem. To vyvolalo v týmu neklid, ale Wheatley nakonec podepsal podpůrný dopis Hornerovi,“ uvedl Autosport.
„Red Bull by nyní mohl rozdělit Wheatleyho povinnosti mezi více lidí. Možná dojde k povýšení Gianpiera Lambiaseho, který je už nyní šéfem traťových inženýrů a inženýrem Maxe Verstappena v jedné osobě,“ dodávají Britové.
Vedle něj by mohla být jmenována další osoba k plnění manažerských úkolů a komunikaci s FIA, ale Autosport dodává, že „je nepravděpodobné, že tým bude hledat náhradu za odcházející lidi v táborech konkurence“.