logo F1zpravy.czF1online.sk

Sainz: McLaren a Red Bull mají před námi náskok 3-4 desetiny

Carlos Sainz
© Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala26. 7. 2024

Ferrari mělo být černým koněm této sezóny, ale ten se nakonec z jeho žlutého loga odstěhoval do Wokingu. McLaren dokáže nejen konkurovat, ale dokonce je podle analýz již před Red Bullem Racing. Carlos Sainz připouští, že italský tým ztrácí v každém kole kolem tří až čtyř desetin sekundy.

Scuderii se v Maďarsku podařilo udělat menší krok vpřed. Šéf týmu Frédéric Vasseur označil za pozitivní fakt, že jeho jezdci ztratili na vítěze jen 25 sekund, což je oproti sezóně 2023 jen přibližně třetina. Zároveň hlásil spokojenost s tím, jak nová podlaha dokázala redukovat poskakování monopostu. Charles Leclerc však předem varoval, že skutečnou prověrkou budou až rychlé a velmi dlouhé zatáčky ve Spa.

Carlos Sainz s ním v tomto směru souhlasí. „Spa je úplně jiný okruh v porovnání s Hungaroringem. Myslím si, že Budapešť je z hlediska přítlaku a rychlostí v zatáčkách bližší k Barceloně, zatímco tady jsme blíže Silverstonu, kde náš tým dost trpěl.“

„Vidět progres v Maďarsku bylo povzbuzující. Byli jsme o něco rychlejší, zejména v závodě, ale uvidíme, jak to pojede tady ve Spa a zda se dokážeme dostat blíže k prvním dvěma týmům. Je jasné, že Red Bull a McLaren, mají nad námi výhodu 3-4 desetiny, když se jim podaří dostat ze své techniky maximum,“ prozradil něco z týmových analýz.

Změny v Audi se týkají i Sainze

Carlos Sainz však v tuto chvíli nemá analyzovat jen současnou formu Ferrari, ale také všechny týmy, ve kterých by mohl zakotvit. Toto téma už začínalo být trochu únavné a Sainz musel v podstatě každý víkend opakovat totéž, ale odchod Andrease Seidla a Olivera Hoffmana tomu přece jen dodal nový náboj.

„Nedostávám aktuální informace ze všech týmů, ale vnímám pozitivně, že Mattia je zpátky v této sféře, protože má nezbytné zkušenosti, aby vybudoval tým v čele. Byl ve Ferrari, má tyto zkušenosti a myslím si, že je může přenést do Audi,“ zamyslel se nad nečekanou výměnou Sainz. „Pro ně je určitě obrovským přínosem a jsem přesvědčen, že proto ho podepsali. Přeji mu to nejlepší.“

A přestože Španěl prý dopředu o ničem nevěděl, rošáda nebude mít zásadní vliv na jeho rozhodování. „Můj přístup to nijak nemění. Moje budoucnost je stále předmětem jednání a velmi podrobných analýz. V různých týmech dochází ke změnám, které také beru v úvahu v souvislosti s příštím rokem. Každý týden mohou interní zprávy ovlivňovat jezdecký trh. Sám jsem si dopřál více času, abych analyzoval tyto změny — aniž bych vám nabídl příliš mnoho indicií.“

Nezdá se však, že by Audi, Williams a Alpine byly skutečně jedinými přípustnými alternativami. Kdyby byly, Sainz by se už jistě rozhodl. Nejistá je však sedačka Sergia Péreze a jedno volné místo je i v Mercedesu. Sainzovy šance jsou stále velmi malé, ale ne nulové.

I proto živí naději, že by se ještě mohl dostat do rychlého auta. „Mojí nejlepší volbou pro příští rok by bylo vítězné auto, se kterým dokážu vyhrát titul. To byla moje priorita už od začátku jednání o mé budoucnosti. Všichni víme, že pravděpodobnost toho je malá, ale vždy to byl můj cíl. Pokud se nesplní, tak si vyberu nejlepší projekt pro mou bezprostřední budoucnost.“

Související zprávy

Diskuze