Ferrari po letní přestávce představí novou strukturu technického oddělení
Odchod technického ředitele Enrica Cardileho způsobil ve Ferrari menší vakuum. Jeho povinnosti dočasně převzal šéf týmu Frédéric Vasseur, ale vývoj monopostu z dlouhodobého hlediska nebude moci usměrňovat. Italský tým hledá nástupce. Po letní přestávce nás chce informovat, jak bude vypadat technická struktura Maranella.
Dlouholetý inženýr Ferrari Enrico Cardile nastupuje na nucenou dovolenou, aby v příští sezóně mohl začít pracovat v Aston Martinu. Britský tým pokračuje v posilování svého technického oddělení a Cardilemu nabídl atraktivní nabídku, zatímco Frédéric Vasseur se podle italských médií nešel přetrhnout, aby jej ve svém týmu udržel. Šéf týmu chce totiž ze Scuderie udělat mezinárodní tým a pokukuje spíše po inženýrech z Velké Británie.
Více se prý dozvíme po letní přestávce. „Mohu vám oznámit, že po letní pauze představíme novou strukturu organizace,“ potvrdil změny Frédéric Vasseur. „Z našeho pohledu to však není žádné drama. V konečném důsledku na tomto projektu pracuje více než 200 lidí a na dalším projektu jich je přibližně 300. Není to o jednom člověku.“
„Vždy se snažím vysvětlovat, že jednotlivec je méně důležitý než celá skupina. Platí to, když někoho najímáte, ale i když o někoho přijdete,“ zdůraznil šéf italské stáje.
Dojde po letní přestávce k příchodu nových lidí? Stále čekáme na rozhodnutí Adriana Neweyho, které je opředeno množstvím různých spekulací. Podle některých zdrojů má mít blíže k podpisu smlouvy s Aston Martinem. Italská Gazzetta dello Sport zase tvrdí, že Newey by také uvažoval o příchodu do Maranella, ale údajně chtěl s sebou přinést dalších 20 inženýrů, což mělo způsobit problémy při jednání. Takový nábor špičkových kapacit by měl totiž velký dopad na rozpočet – do rozpočtového stropu nejsou zahrnuti jen tři nejlépe placení inženýři stáje.
V této chvíli je však spekulací kolem budoucnosti Adriana Neweyho tolik, že těžko něčemu věřit. Pro italská média je to velmi atraktivní téma, které lidi láká, nuže se to snaží využít.
Podle jiných zákulisních informací má mít navíc Adrian Newey dohodu s Red Bullem o tom, že své nové působiště nesdělí dříve než v září. Čeká nás tak dlouhá letní přestávka, jejíž těžištěm se zřejmě stane Newey. K velkému rozuzlení dojde až později.
Ferrari bude zatím pracovat bez řádného technického ředitele. Frédéric Vasseur však nevidí důvod k panice. „Ukázali jsme, že v těžkých chvílích pracujeme jako tým. Nechci se dívat jen na jeden závod; během posledních dvanácti měsíců jsme naše manko na vítěze zmenšili o dvě třetiny. Vděčíme za to i práci továrny. Znamená to, že mám v ni obrovskou důvěru. Musíme v tom pokračovat.“
„Abychom se nepochopili špatně, z výsledků nejsem šťastný. Nejsem šťastný z toho, že jsme skončili o 20 vteřin za někým jiným, ale loni jsme ztratili až 65 vteřin,“ doplnil.
- Štítky
- Ferrari
- Frédéric Vasseur