logo F1zpravy.czF1online.sk

Zapomeňte na Toyotu. Haas bude pokračovat s Ferrari minimálně do roku 2028

Kevin Magnussen, Haas zozadu
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 7. 2024

Dobrý příklad toho, jak můžete šmahem ruky ukončit jakékoli spekulace. I když jsme jim nevěnovali zvlášť velkou pozornost, minulý týden se objevily zprávy o možném spojení amerického týmu Haas s japonskou automobilkou Toyota. Tyto spekulace však stály na vratkých nohách, jak ukazují i ​​poslední novinky.

Technická spolupráce mezi Haasem a továrním týmem Ferrari bude pokračovat i v následujících letech. Stáj z Maranella je důležitým životodárcem amerického týmu, který od Scuderie přebírá všechny možné komponenty. Spolupráce sahá daleko za dodávky motorů. Haas využívá také zázemí Ferrari, starý simulátor, větrný tunel a pronajímá si i nevyužívanou budovu v areálu továrny, která se nejednou stala předmětem obvinění, zda americký tým nezískává od Ferrari i informace navíc.

Strany nyní potvrdily, že oboustranně prospěšná technická spolupráce bude pokračovat i v následujících letech. „S potěšením oznamujeme prodloužení našeho dlouholetého technického partnerství se Scuderií Ferrari až do skončení sezóny 2028,“ hlásí s velkou pompou ve svém stanovisku Haas.

Znamená to, že Ferrari bude do Banbury dodávat i novou generaci pohonných jednotek a dalších komponentů po kompletním překopání technických pravidel po roce 2026. Připomínáme, že ve své krátké historii neměl Haas jiného dodavatele motorů a všech 178 velkých cen odjel s Ferrari.

„Jsem nadšený, že můžeme prodloužit naši spolupráci se Scuderií Ferrari až do roku 2028,“ prohlásil boss Haasu Ajao Komacu. „Naše organizace vždy soutěžila s pohonnými jednotkami Ferrari a pokračovat s touto stabilitou do zavedení nové generace technických pravidel je klíčovou součástí našeho vývoje.“

„Vztah se Scuderií Ferrari byl pro nás vždy výjimečný – stáli u zrodu našeho programu na jeho úplném počátku a byli naším cenným technickým partnerem. Jsem rád, že nás spolu čekají další sezóny a moje díky patří Fredu Vasseurovi a mnoha dalším zaměstnancům Scuderie Ferrari za pokračující důvěru v náš projekt. Toto oznámení je jen dalším příkladem dlouhodobých ambicí týmu MoneyGram Haas F1 – naše investice a růst pokračují,“ vzkázal japonský inženýr.

Konec vratkých spekulací o Toyotě

Tato zpráva přichází krátce poté, co světlo světa spatřily málo důvěryhodné spekulace o angažování japonské automobilky Toyota. Informaci přinesl portál RacingNews365.com s odkazem na maďarský Formula1.hu. Těmto zprávám jsme nevěnovali zvlášť velkou pozornost, od začátku nepůsobily důvěryhodně a nechytily se jich žádné ověřenější zdroje.

„Tyto spekulace se objevily, když se během Velké ceny Velké Británie v garáži týmu Haas objevil člen vedení závodního týmu Toyota, ale myšlenka partnerství se zdá být značně nepravděpodobná,“ uvedl německý magazín Auto Motor und Sport.

„Zprávy naznačovaly, že Toyota hledá sponzorskou spolupráci, která by mohla potenciálně přerůst do větší účasti,“ napsal Auto Motor und Sport a jeho reportér Tobi Grüner uvedl, že taková myšlenka od začátku „nedávala smysl“, na čemž se shodne většina z nás. AMuS přitom zdůraznil, že jeden z členů vedení sportovního oddělení Toyoty Masaje Kadži je dobrým přítelem jeho krajana a šéfa Haasu Ajaa Komaca, což vysvětluje jeho přítomnost v garáži amerického týmu.

Související zprávy

Diskuze