logo F1zpravy.czF1online.sk

Ferrari si prochází bolestivým obdobím, v Maďarsku si musí vystačit s novým balíkem

Carlos Sainz
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 7. 2024

Letošní sezóna v podání Ferrari se po slibném úvodu začala řítit z kopce a nic nenasvědčuje tomu, že se tým vrátí na koně ještě letos. Slovy Carlose Sainze: Scuderia ztratila dva až tři měsíce vývoje a ty se budou jen těžko dohánět. Italská média přitom avizují, že ani poslední dva závody před letní přestávkou nebudou lehké.

Po vítězství v Monaku to přitom vypadalo velmi slibně. Tým si připsal druhou výhru v sezóně a dotahoval se na Red Bull. Továrna v Maranellu pak vyprodukovala balíček vylepšení pro Barcelonu a Ferrari si troufalo na další krok vpřed. Právě zde však přišel prudký obrat.

„Od Monaka zažívá tým po technické stránce jen víkendy jako z noční můry. Pokud v Maranellu pořádně nezareagují, bude obtížné udržet druhé místo,“ uvedl ve své analýze italský novinář Giuliano Duchessa z portálu Formu1a.uno.

Ferrari vstupuje do klíčových týdnů. V tomto byznysu nesmíte ztratit ani den, ale Scuderia už ztratila celé týdny, nebo, podle slov Carlose Sainze, dokonce celé měsíce. K tomu všemu ještě připočtěte odchod technického ředitele Enrica Cardileho, který oficiálně opustil Ferrari v pondělí po britské GP. Tým si prochází velkými změnami pod vedením šéfa Frédérica Vasseura.

„Technický ředitel Enrico Cardile, jehož odchod z Ferrari byl znám už několik týdnů, podepsal svou rezignaci v pondělí, ale práce se nezastaví. Je zde tři sta lidí napříč různými odděleními, kteří jsou povoláni do služby, aby poskytli řádnou odpověď na problémy. Očekává se, že SF-24 s nejnovějšími vylepšeními bude možné nasadit v Maďarsku, kde by se teoreticky s pomalejšími zatáčkami dala dostat pod kontrolu chronická nestabilita monopostu,“ uvedl Duchessa.

V rychlých zatáčkách okruhu Silverstone se však nový balíček ani trochu neosvědčil. Nasadil ho jen Charles Leclerc, který se pořádně trápil a v podstatě potvrdil, že s tímto autem se Ferrari nikam nedostane. „Je to nepříjemný neúspěch a je překvapující, že v důsledku toho se prakticky zmrazil vývoj auta po Imole. Jelikož každý tým zrychluje v průměru o desetinu každý měsíc, soupeři se okamžitě odpoutali,“ uvedl italský portál.

„Existuje několik protiopatření. Inženýři v Maranellu nad nimi přemýšlejí už od pátku v Barceloně. Některé lze nasadit v krátkodobém horizontu, jiné ve střednědobém. Jízda s vylepšeným autem v pátek Leclerca značně limitovala. Těžil prakticky jen z nižšího odporu na rovinkách a deseti bodům přítlaku v pomalých zatáčkách, ale v rychlých zatáčkách ztratil deset bodů,“ vysvětluje Duchessa.

Podle jeho analýzy Ferrari trochu odlehne na Hungaroringu. Na tomto okruhu jsou v podstatě jen dvě rychlé zatáčky – čtvrtá a jedenáctá. I sám Carlos Sainz připustil, že v honbě za nejlepším časem se budou muset smířit s trochou toho poskakování. Kromě toho, na této trati se s tím mnohem snáze vypořádáte změnou nastavení než na Silverstonu.

„Je to aerodynamický problém, protože jsme změnili některé komponenty aerodynamiky a objevilo se poskakování. Jako řešení se nabízí mnoho možností, které mohou, ale nemusí, ohrozit výkonnost monopostu. Dalších několik závodů budeme muset absolvovat s tímto balíkem a poté přineseme upgrade, který bude zaměřen na odstranění poskakování,“ prohlásil šéf Ferrari Frédéric Vasseur.

Duchessa však dodává, že řešení nebudou rychlá a bezbolestná. Na rovinu přitom vyslovil, na co fanoušci Ferrari nechtějí ani pomyslet. „Realisticky máte o jeden balík vylepšení méně, což znamená, že je nemyslitelné, abyste dohnali konkurenci v průběhu sezóny, pokud soupeři neudělají chybu.“

Související zprávy

Diskuze