logo F1zpravy.czF1online.sk

Sainz: Přišli jsme o tři měsíce zisků ve větrném tunelu

Carlos Sainz
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala8. 7. 2024

Pokaždé, když se Ferrari konečně dostane na správnou cestu, se mu podaří najít díru ve svodidlech, kterou seběhne do příkopu. Letos tou dírou nejsou jen strategie, ale opět také sezónní vývoj. Carlos Sainz si po závodě povzdechl, že jeho tým přišel o tři měsíce potenciálních zisků.

Španělovy obavy ze simulátoru se naplnily. Před víkendem svému týmu radil, aby se rovnou vrátil ke starému autu. V pátek se proto Ferrari rozhodlo porovnat specifikaci z Imoly a ze Španělska. Nakonec se všichni včetně Charlese Leclerca shodli na tom, že lepší bude jezdit se starším a méně výkonným, ale na druhé straně stabilnějším autem.

Formule 1 na poskakování už možná trochu zapomněla, ale fyzika je neúprosná. „V podstatě máme auto z Imoly. Od Imoly však všichni vylepšili své monoposty a pravděpodobně jim přidali několik desetin, zatímco my jsme se museli vrátit,“ přiblížil nepříliš radostnou situaci ve Ferrari Carlos Sainz. „Ztratili jsme dva nebo tři měsíce výkonnostních zisků ve větrném tunelu a také extra výkon, který jsme za tyto tři měsíce mohli najít. Je jasné, že v poslední době jsme nepřijímali správná rozhodnutí.“

„Mám pocit, že jsme se alespoň vrátili k nějakému základu, k autu, o kterém víme, že v Imole bylo v pohodě. Potřebujeme ho vylepšovat z tohoto výchozího bodu. Bohužel je jasné, že naši rivalové jsou o krok před námi,“ povzdechl si 29letý Španěl.

Italský tým měl během prvních šesti měsíců letošního roku k dispozici více času ve větrném tunelu než Red Bull a Mercedes. Po půl roce se ale alokace opět přerozdělují podle aktuálního pořadí v šampionátu. Do konce prosince tak Mercedes už bude mít k dispozici o 10 procent více času než Ferrari, přitom se zdá, že už nyní je výkonnostně na úrovni Scuderie.

V Maranellu se pokusí zachránit alespoň něco ze španělské specifikace, která je v tuto chvíli nepoužitelná na okruzích s rychlými zatáčkami. Nový balíček tak zřejmě neuvidíme ve Spa, ale na Hungaroringu by se mohl představit.

„Stále to bude znamenat, že budeme poskakovat ve čtvrté a jedenácté zatáčce,“ poznamenal Sainz v souvislosti s Hungaroringem. „Ale do té doby nepřijde nic lepšího. Možná budeme muset to poskakování přežít ve prospěch výkonnosti v pomalých zatáčkách, zatímco na rychlých tratích nasadíme tuto podlahu se starým balíkem, pokud se s tím novým nedá jezdit.“

Zatím se tak boje o vítězství odkládají na neurčito. „Ocitli jsme se v takové situaci. Věřím týmu, že pro jednotlivé okruhy bude přijímat správná rozhodnutí, dokud nebudeme mít solidnější balíček bez poskakování v rychlých zatáčkách a s dobrou výkonností v pomalých. Pak můžeme začít pomýšlet na to, že opět budeme bojovat s trojicí top týmů.“

Související zprávy

Diskuze