logo F1zpravy.czF1online.sk

Čoua překvapilo, že Sainz tak dlouho otálí s rozhodnutím

Kuan-jü Čou
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala4. 7. 2024

Ve čtvrtek jsme poznali nového pilota Haasu pro rok 2024, ale další kousky skládačky zapadají na svá místa jen velmi pomalu. Přestupní trh brzdí Carlos Sainz, který se k překvapení Kuan-jü Čoua stále nerozhodl. Tím ovšem může uškodit i sobě.

Před domácí Velkou cenou Španělska se dalo pochopit, že Carlos Sainz měl přetlak mediálních povinností, a tak si nestihl sednout k nabídkám a vybrat si tu nejlepší. Od té doby však uplynuly dva týdny, během kterých by už dokázal najít dostatek prostoru. Na něco očividně čeká.

Můžeme spekulovat, co to může být. Na jedné straně čistě teoreticky může stejně jako Toto Wolff snít o tom, že Max Verstappen přestoupí do Mercedesu a někdo po něm bude muset zaplátat díru v Red Bullu, na druhé straně ho může zajímat, zda se Alpinu podaří vyjednat si motorovou smlouvu s Mercedesem, ale třeba i to, zda Adrian Newey přece jen nějakou náhodou nezakotví ve Williamsu.

Tímto vyčkáváním však může uškodit sám sobě, píše novinář Joe Saward ve svém blogu. „Svou nerozhodností Sainz mohl věci pokašlat. Williams chtěl závazek a to, že ho nedostal, mohlo způsobit nenapravitelné škody,“ uvedl na margo spekulací, že Williams už začal jednat s jinými jezdci. Britský tým měl přitom Sainzovi nabídnout atraktivní smlouvu 2+2.

Sainzovo otálení má však vliv na zbytek padoku. „Všichni čekáme na Carlosovo rozhodnutí,“ přiznal Kuan-jü Čou ve čtvrtek. „Ale nadále jednáme s jinými týmy, abych zjistil, kam půjdu. Vidět nějaký zájem, ale o něco jasnější pohled budeme mít, když se on rozhodne. Následně budeme moci pokračovat v jednání, protože i týmy čekají na něj.“

Podle čínského jezdce, kterému by k sedačce mohlo pomoci i spojenectví s automobilovým gigantem Geely, je trh „stále otevřený“ a zároveň věří, že „někde dostane šanci“. Zatím však musí vydržet. „Jsem překvapen, že Carlos čeká tak dlouho. Trochu těžko se mi to chápe, protože přijmout jedno rozhodnutí není tak náročné. Nerozhodujete se o týmech, které by snad bojovaly o mistrovský titul. Rozhodujete se mezi týmem ve středu pole a týmem, při kterém bude záležet, kam se chcete dostat. Nevím, nad čím uvažuje, ale my čekáme na něj.“

Vše podle Čoua nasvědčuje tomu, že letošní turbulentní přestupní trh za rok zcela utichne. Týmy chtějí mít totiž před novou érou stabilitu a v roce 2026 vyrazit na trať s jezdeckou dvojicí, která se zná se všemi zaměstnanci a zná všechny interní procesy.

Čou prozradil, že na rozdíl od Sainze nebude dělat drahoty a pokud by od něj někdo žádal okamžité podepsání smlouvy, tak by neváhal vzít do ruky pero. Nic takového se však nerýsuje a týmy důkladně zvažují, komu předloží dvouletý kontrakt.

„Nemám pocit, že by některý tým chtěl vzít jezdce už jen na jeden rok. Kvůli novým pravidlům chtějí, aby zůstal alespoň dva roky,“ prozradil pilot Sauberu, který se už brzy rozloučí s Valtterim Bottasem jako týmovým kolegou. „Všichni čekáme, až dostaneme dlouhodobé kontrakty a zdá se, že je chtějí i týmy.“

Čouovi nevyhovuje citlivý monopost

Kuan-jü Čou a Valtteri Bottas v uplynulých sezónách dobře spolupracovali, ale Sauber ničím neohromil. Pokud by se přece jen příští Audi mělo rozhodnout sáhnout po jednom z nich, v nejbližších týdnech by mu měly ukázat, že to nebude chyba.

To však nebude tak jednoduché. „V této sezóně je to těžké. Na autě jsme udělali obrovskou změnu koncepce a čekali jsme, že bude dobrá, ale čelíme řadě různých problémů. Pro mě je však největším tématem to, že monopost nevyhovuje mému jezdeckému stylu jako ty předchozí.“

„V porovnání s kolegou mám mnohem agresivnější přístup, ale letošní auto je na všechno strašně citlivé,“ povzdechl si Čou. „Já tím pádem musím jako by jezdit pomaleji, než bych mohl, abych se zlepšil. Nemůžu na to tlačit tak jako předtím. Snažíme se to nějak obejít. Samozřejmě, snažím se přizpůsobit tomu můj jezdecký styl.“

Související zprávy

Diskuze