logo F1zpravy.czF1online.sk

S vylepšeními má Ferrari mnohem více přítlaku, ale nedokáže jej využít

Charles Leclerc, Ferrari zozadu
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 7. 2024

Ferrari nasadilo během španělského víkendu dlouho očekávaná a v italských médiích obdivovaná vylepšení. Simulace týmu prorokovaly velký pokrok, který prý skutečně nastal. Bohužel, v reálném světě s sebou nový balíček přinesl i určitá omezení, která výrazně zkompromitovala výkonnost týmu v posledních týdnech.

Carlos Sainz a Charles Leclerc rozdělili v Rakousku své strategie. Oba piloti zvolili před sobotní kvalifikací dost odlišná nastavení. Z vnějšího pohledu se nedá určit, kdo si zvolil dobře, protože závod monackého závodníka skončil v podstatě už v první zatáčce. Inženýři týmu však budou přesně vědět, co se s oběma auty dělo.

Ferrari v posledních týdnech ztrácelo body a právě čas je ve Formuli 1 nejvzácnější komoditou. Na první pohled se zdá, že upgrade byl ve skutečnosti „downgradem“, ale Charles Leclerc (a velmi podobně se vyjádřil jeho šéf Frédéric Vasseur) ještě se nevzdává. Vylepšené auto prý může fungovat.

„Pravda je, že nový balíček přinesl očekávaný přítlak. Můžeme to vidět na datech. Zároveň však s sebou přinesl i omezení, která musíme zanalyzovat a pokusíme se je vyřešit,“ řekl novinářům v Rakousku Charles Leclerc.

„V F1 se jen máloco stane náhodou. Při pohledu na čísla vidíme, že po nasazení nového balíčku jsme udělali krok vpřed. Musíme však vyřešit naše omezení, protože jsme se trápili již druhý víkend za sebou. Stále jsme nenašli řešení, jak to zlepšit,“ uvedl Leclerc, podle kterého tým v Rakousku posbíral cenná data. „Měli jsme dvě auta s odlišným nastavením, takže jsme posbírali spoustu dat, i když jsem se necítil zvlášť komfortně.“

Přidal se také jeho týmový kolega Carlos Sainz. Ten během rakouského víkendu několikrát poukázal na nepříjemné poskakování jako na důvod propadu formy Ferrari. Tento fenomén v rámci současného cyklu pravidel dobře známe. I když inženýři Scuderie teoreticky zvýšili přítlak, tak jej v současnosti nedokážou využít.

„Max byl v rychlých zatáčkách mnohem rychlejší, ale nejen on, také Mercedes a McLaren byli jednoznačně o krok před námi. Víme, že v Silverstonu to bude nesmírně důležité, takže potřebujeme udělat pokrok. Samozřejmě, že tam chceme být konkurenceschopní. Budeme bojovat ze všech sil, abychom našli cokoli, co zlepší úroveň naší konkurenceschopnosti,“ slibuje Sainz.

Španělský závodník zároveň přiznal, že s cílem dostat poskakování pod kontrolu zvolil kompromisní nastavení. „V závodě je to menší problém, protože máte menší rychlost. Samozřejmě, pokud tím trpíte v kvalifikaci, musíte auto nastavit i na kvalifikaci a pak za to zaplatíte v závodě,“ pokračoval španělský závodník.

„Posledních pár týdnů jsme mluvili o poskakování, což ukazuje, že to byl trochu problém, ale musíme zlepšit i další věci, abychom v Silverstonu porazili alespoň Mercedes a přiblížili se k McLarenu a Red Bullu,“ dodal Sainz.

Související zprávy

Diskuze