Co je největší slabina Ferrari? Rychlé zatáčky a poskakování, říká Sainz
Carlos Sainz je v Rakousku rychlejším z dvojice pilotů Ferrari. Španělský závodník skončil výše ve sprintu i v kvalifikaci. Scuderia však čelí nemalým problémům. V sobotu odpoledne provedli inženýři velké změny nastavení, které se vyplatily, ale podle Sainze nebyly zadarmo.
Po sprintu provedlo Ferrari nemalé změny v nastavení. Na první pohled to vypadalo, že se vyplatily, i když celkový výsledek není moc odlišný. Scuderii čeká další honička s Mercedesem a nikdo nepředpokládá, že by mohli vyzvat Red Bull či McLaren – nejen v Rakousku, ale obecně.
„Šťastný je silné slovo, řekněme, že jsem spokojen se čtvrtým místem,“ zhodnotil kvalifikaci Sainz pro televizi Sky. „Nemyslím si, že jsme mohli dosáhnout mnohem víc. Ztráta půl sekundy na Verstappena a jedné setiny na Mercedes víceméně odpovídá naší výkonnosti.“
„Po sprintu jsme změnili pár věcí na autě. Pravděpodobně jsme ho zrychlili a dostali jsme ho blíže k Mercedesu, ale zároveň je nyní obtížněji zvládnutelné. Na trati to bylo dost náročné, takže uvidíme v neděli,“ dodal Sainz.
Ferrari nadále trápí poskakování a monopost se trápí v rychlých zatáčkách. Ty v Rakousku nepředstavují zásadní faktor, ale tato slabina se projevila i na této trati. Kromě toho se blíží Silverstone, které je rychlými zatáčkami pověstné. Sainz doufá, že Ferrari představí příští víkend nějaká vylepšení, která v tomto směru pomohou.
„S oběma auty jsme se vydali rozličnými směry. S Charlesem jsme se však podobně trápili s poskakováním. Neumíme se toho zbavit a od Španělska máme problém při snaze poskládat kola dohromady, protože někdy auto poskakuje, někdy ne,“ říká Sainz.
„Nenašli jsme žádný zázračný lék a tým doma v Maranellu tlačí naplno, aby do Silverstone připravil nějaká vylepšení, která nám pomohou v rychlých zatáčkách. Budeme to potřebovat, protože na této trati je to trochu na hraně,“ přiznal Španěl.
Ferrari jednoznačně potřebuje další vylepšení a také se potřebuje zbavit poskakování. I podle Carlose jsou tyto dvě skutečnosti důvodem, proč je Scuderia momentálně až za Mercedesem. Kdyby se to podařilo vyřešit, červený tým by se dostal minimálně před svého nejbližšího soupeře.
„V rychlých zatáčkách ztrácíme spoustu času. V Barceloně i zde jsme ztráceli nejvíce času právě v rychlých zatáčkách a přesně tam se trápíme s poskakováním. Naši soupeři zlepšili svá auta, stejně tak my, ale není to o tom, jestli se zlepšujete, ale jak moc,“ konstatoval Sainz.
„Můžete vidět, že McLaren má od Miami rychlejší balíček, Red Bull je na jejich tratích téměř neporazitelný a mezi námi a Mercedesem je to velmi vyrovnané. V Barceloně byli o desetinu rychlejší, tady je to vyrovnané. Takové je podle mě srovnání jednotlivých týmů, dokud se nezbavíme poskakování,“ dodal španělský závodník.