logo F1zpravy.czF1online.sk

Ferrari mělo ve sprintu problémy, ale tím největším byla výkonnost monopostu

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 6. 2024

Je Ferrari definitivně čtvrtým nejrychlejším týmem současné Formule 1? Výsledky v Kanadě, Španělsku a Rakousku tomu nasvědčují. I na Red Bull Ringu zatím Scuderia předvádí obraz, který pro hrdý italský tým není lichotivý a podle slov Charlese Leclerca nelze očekávat zázraky ani od dalšího průběhu víkendu.

Monacký závodník měl v páteční SQ3 problém s motorem, který ho odsoudil ke startu z desátého místa ve sprintu. Leclerc však fantasticky odstartoval a hned v prvním kole se posunul na sedmé místo. Jeho rozlet se však následně zastavil.

Oba piloti týmu bojovali s brzdami a museli ubírat plyn ještě před ideálním brzdným bodem. Leclerc se svého inženýra ptal, zda je důvodem motor nebo brzdy. Dostal odpověď, že brzdy. Problémy týmu tak pokračují, ale ten největší je podle monackého závodníka samotná rychlost monopostu.

„Měl jsem dobré první kolo, ale pak to bylo o něco složitější, protože jsem musel zvládat teploty brzd. Skutečným problémem je však výkonnost monopostu. Kvalifikace? Nebudu vám lhát, v současnosti nemáme po ruce žádné zázračné řešení,“ řekl Leclerc po skončení sprintu.

„Byl to těžký závod, ale kromě toho nejsme dostatečně rychlí. Odpoledne chci něco vyzkoušet. I kdybychom se vydali nesprávným směrem, musíme něco udělat, protože to byl další závod plný trápení. Nechceme to přehnat s nastavením, ale podle mě nastal čas, abychom něco vyzkoušeli, protože i s perfektní kvalifikací můžeme být přinejlepším na čtvrtém nebo pátém místě. My bychom však měli cílit výše,“ dodal Leclerc.

Podle jeho slov by se nic zásadního nezměnilo, ani kdyby se jeho monopostu vyhnuly problémy s brzdami. „Ne, nemyslím si, že by to hodně změnilo. V současnosti nejsme dostatečně rychlí a potřebujeme se na to podívat, protože se hodně trápíme,“ řekl monacký závodník.

Jeho týmový kolega Carlos Sainz zažil lepší den. Na startu se propracoval přes George Russella, který mu však v pozdější fázi závodu útok vrátil. Španělský závodník měl plné ruce práce, aby s problematickými brzdami (tento problém trápil i jeho) odrazil Lewise Hamiltona a zapsal alespoň páté místo.

„Měli jsme velmi dobrý start a dokázali jsme se dostat do DRS za Piastrim, což bylo naším cílem před sprintem. Měli jsme problémy s brzdami a museli jsme před zatáčkami ubírat plyn dříve. Z tohoto důvodu jsem ztratil DRS za Piastrim a byl jsem zranitelný před Georgem, který mě předjel,“ řekl po skončení sprintu Sainz.

„Brzdy se později uklidnili a dokázali jsme Lewise udržet za sebou. Mohli jste ale vidět, že Mercedes byl dnes trochu rychlejší. Bohužel taková je realita a teď se pokusíme změnit naše auto, abychom smazali tu možná desetinu na Mercedes,“ dodal Carlos.

Související zprávy

Diskuze