logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc neztratil čtvrté místo kvůli Sainzovi, myslí si Vasseur

Frédéric Vasseur
© SF Press Office
Petra Polubňáková
Petra Polubňáková23. 6. 2024

Už jsou na nože. Po skvělém monackém vítězství přišlo trpké vystřízlivění v Kanadě. Rovněž Ferrari nepodalo oslňující výkon ani na okruhu v Barceloně, když nestíhalo svým největším soupeřům. Jako by to nestačilo, mezi Charlesem Leclercem a Carlosem Sainzem to na trati očividně pořádně vřelo. Co si o celé záležitosti myslí Frédéric Vasseur? A jak zhodnotil samotný závod?

Ferrari opět doplatilo na nevydařenou kvalifikaci, když získalo jen páté a šesté místo, přičemž v neděli už jen marně dohánělo ztrátu. Hned v úvodu dokonce došlo k incidentu mezi dvěma kohouty na smetišti.

Charles Leclerc svého kolegu Carlose Sainze obvinil z toho, že se na domácím závodě předváděl a při předjížděcím manévru mu poškodil přední křídlo. V souboji s Georgem Russellem mu pak chybělo na zisk další příčky k dobru jedno kolo. Po závodě na něm bylo vidět, že má na Španěla řádně těžké srdce.

Jak na jeho výčitky reaguje šéf stáje Fred Vasseur? „Myslím si, že si Leclerc stěžoval spíše proto, že ztratil půl sekundy nebo sekundu, než pro poškození, které jsme z dat neviděli. Můžeme však najít deset dalších momentů, ve kterých během závodu ztratil sekundu. Byl to malý kontakt, ale v té fázi závodu jsme nic neztratili.“

Kamenem úrazu bylo podle něj něco jiného. Ferrari se totiž trápí v kvalifikacích, což má neblahý vliv na celkový výsledek. „Startovali jsme pátí a šestí a skončili jsme pátí a šestí. Z toho vyplývá, že v sobotu musíme odvést lepší práci. Kvalifikace je hlavním problémem.

„Závodní tempo bylo v pořádku, asi se rovnalo Mercedesu, ale začínali jsme vzadu a skončili jsme vzadu. Když startujete ze zadních pozic, je těžké předjíždět a musíte při strategii riskovat. Uvidíme příští týden,“ konstatoval Vasseur.

Francouz nevěří tomu, že Ferrari je čtvrté nejrychlejší. „Takhle to bylo v Barceloně. Myslím, že se to bude měnit každý víkend. Čtyři týmy jsou v rozmezí dvou desetin nebo dvou a půl desetiny. Musíme mít na paměti, že pořadí se kdykoli může změnit díky nastavením, pneumatikám nebo teplotě. V Rakousku to bude otevřené. Pojede se sprint a trať by nám mohla více vyhovovat.“

Související zprávy

Diskuze