logo F1zpravy.czF1online.sk

Sainz o Leclercovi: Stále si na něco stěžuje

Carlos Sainz
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala23. 6. 2024

Charles Leclerc a Carlos Sainz byli očividně na jiném předzávodovém brífinku. Zatímco podle Monačana se měli oba snažit šetřit pneumatiky, Sainz zamýšlel útočit. Z toho vznikl také vzájemný souboj a později stížnosti na adresu rodáka z Madridu. Nad nimi však jen mávl rukou s dovětkem, že Leclerc si neustále stěžuje.

Mohl Carlos Sainz v neděli udělat něco lepšího? Podle Leclerca se například držet týmových příkazů a šetřit pneumatiky, když mu to tým kázal. Španěl však po závodě jakoby o ničem takovém ani nevěděl. Když mu reportérka Sky Sports prozradila, že Leclerc mu dává za vinu ztrátu bodů, chvíli hledal slova.

Očividně ho to trochu zaskočilo, ale po krátkém zamyšlení se našel. „Po závodě je to příliš často, co si na něco stěžuje,“ nechal se slyšet Carlos Sainz. „Je plný emocí a může si to myslet, ale v této fázi sezóny… Já nevím. My jsme útočili. Byli jsme na nových softech, Mercedes na použitých, museli jsme s novými pneumatikami zaútočit a pokusit se je předjet, jak jsme si to řekli i před závodem.“

Kdo ví, co se na setkání s týmem opravdu probíralo a jaké byly pokyny. Hamilton a Russell neměli odložené nové softy, takže určitě nemohlo být na vině nedorozumění a potenciálně odlišné příkazy v závislosti na tom, na jakých starých gumách by Mercedes odstartoval.

Sainz tvrdí, že ho pomalá jízda kolegy překvapila a prý „nemohl za ním trčet celý život“. „Předběhl jsem Charlese, protože jsem nevěděl, jestli udělal chybu nebo až příliš manažoval. Pak jsem téměř předjel Lewise, povedl se mi na něj undercut a během zastávek jsme se skoro dostali přes Russella. Myslím si, že jsem vyzkoušel všechno, co jsem jako pilot měl vyzkoušet a co se ode mě vyžaduje.“

„On se rozhodl intenzivněji manažovat a nakonec se mu to vyplatilo, protože na strategii soft-medium-soft mě porazil. Já jsem byl agresivní soft-medium-hard a nepřineslo to ovoce. Taková je realita. S Georgem jsme na konci byli příliš pomalí. Chlapci na softech byli rychlí,“ vysvětlil i ztrátu v posledním stintu.

Paradoxem však je, že Sainzova poznámka o Leclercových stížnostech přišla jen přibližně minutu poté, co on lamentoval nad soubojem s Lewisem Hamiltonem, zasmál se v neděli Damon Hill. Všichni piloti si na něco stěžují.

O co tedy šlo? Carlos Sainz měl vysvětlit, jestli byla jeho obrana v pořádku. „Myslím si, že mě vytlačil z trati,“ poukázal na první problém při souboji s Hamiltonem. „Pak se můžeme bavit o tom, jestli to bylo tvrdé závodění nebo legální. Podíváme-li se na to, jak je to přesně napsáno v pravidlech, tak podle mě to nebylo legální. Zeptáte-li se mě jako závodníka, považuji to za tvrdý manévr.“

„Já jen využívám pravidla ve svůj prospěch i vzhledem k tomu, že v Miami jsem za to dostal penalizaci. Hledám konzistentnost v tom, jak se aplikují pravidla. Chtěl jsem to posunout FIA,“ vysvětlil vysílačku, ve které se u inženýra informoval, jak to vypadá s případným trestem pro Hamiltona. „Svedli jsme tvrdé souboje. Dělal jsem maximum, abych za sebou udržel Mercedes a tento víkend je porazil. Byli však rychlejší.“

A přestože Leclerc měl těžké srdce na Carlose Sainze, za uposlechnutí týmové režie by mu měl poděkovat. Kdyby byl na druhé straně garáže takový Esteban Ocon, možná by to celé dopadlo úplně jinak.

Související zprávy

Diskuze