logo F1zpravy.czF1online.sk

Podle Leclerca se Sainz nedržel dohody: Asi se chtěl ukázat

Carlos Sainz pred Charlesom Leclercom
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala23. 6. 2024

Ferrari ve Španělsku nebojovalo o vítězství, ale piloti si stejně skočili do vlasů. Charles Leclerc se zlobil na Carlose Sainze za to, že neuposlechl týmové pokyny, nedržel se vzájemné dohody a když ho předbíhal, poškodil mu přední křídlo.

Sainz se dostal před svého týmového kolegu v první zatáčce třetího kola. Zároveň s tím došlo ke kontaktu monopostů a domácí závodník si musel zkrátit zatáčku. Rozhodčí nakonec rozpažili ruce a závod pokračoval, aniž by někdo dostal trest.

Podle Charlese Leclerca je to ovšem máslo na hlavě Carlose Sainze, který se už zřejmě přestává cítit jako pilot Ferrari. „Tým nám před závodem přikázal, abychom v dané fázi šetřili pneumatiky. Přesně to jsem dělal.“

Týmový kolega však na předzávodní brífink zapomněl. „V poslední zatáčce se dají krásně pošetřit gumy. Myslím si však, že Carlos využil toho jednoho kola, aby pořádně zatlačil do čtrnácté zatáčky a dostal se velmi blízko ke mně. Předběhl mě, což je v pořádku, ale pak zatočil, jako bych tam ani nebyl. Je to škoda, ale promluvíme si interně.“

Z pohledu komisařů se nic vážného nestalo, ale vedení Ferrari by mělo mít přísnější pohled. Podle Charlese Leclerca se totiž Sainz chtěl ukázat před svými domácími fanoušky místo toho, aby dal na první místo dobro stáje.

„Není to žádné velké drama. Chápu, že je to jeho domácí závod a je v důležité fázi své kariéry, tak asi chtěl předvést něco ohromného, ale já jsem asi nebyl ten správný člověk, na kterém by to měl předvádět,“ zdůraznil Monačan.

Po šachovnicové vlajce si Charles Leclerc povzdechl, že nestihl předjet George Russella. V cíli ztratil méně než čtyři desetiny, takže kdyby měl závod o jedno kolo více, s DRS by se zřejmě probojoval přes Mercedes už před první zatáčkou. Ve vysílačce prohlásil, že přesně ví, kde mu chybělo to jedno kolo — při souboji se Sainzem.

„Bohužel, na tu čtvrtou příčku nám chybělo jedno kolo, ale to je maximum, co jsme dnes mohli získat. Strategicky jsme to udělali dobře, abychom se dostali do výhody ve srovnání s lidmi kolem. Je škoda, že jsme ztratili trochu času na začátku, ale tak to už jednou je,“ pokrčil rameny Leclerc.

Nakonec dodal: „V prvním stintu jsem dobře manažoval pneumatiky. A na to jsme je i manažovali, abychom natáhli stint. Udělali jsme to perfektně. Nemohli jsme toho udělat víc.“

Související zprávy

Diskuze