logo F1zpravy.czF1online.sk

Ferrari představí v Barceloně verzi 2.0 svého monopostu, píší média

Ferrari SF24 – technika
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 6. 2024

Italský portál Formu1a.uno prozradil po víkendu v Kanadě, že ve Ferrari se pracuje na doraz s cílem představit vylepšenou verzi monopostu SF-24 už během víkendu ve Španělsku. Scuderia nasadila první velký balíček vylepšení v Imole. Ten měl přinést zlepšení v každé oblasti, ale neřešil slabiny monopostu. Ty měl zahnat až balíček připravovaný do Silverstone. Podle italských médií se však plány změnily.

Ferrari posune nasazení některých komponentů již do Barcelony. Portál Formu1a.uno, který si v posledních letech získal skvělou pověst, informoval po Velké ceně Kanady, že v Maranellu mají v úmyslu nasadit novou podlahu už ve Španělsku. To si vyžádalo velké úsilí od zaměstnanců na výrobní lince, ale podle jmenovaného zdroje byl tým úspěšný při své snaze.

„Barcelona přichází ve správný čas, aby určila rozložení sil mezi nejlepšími týmy. Red Bull, Ferrari a McLaren už vyhráli alespoň jeden závod, Mercedes mohl vyhrát v Montrealu, nebýt Russellových chyb. Nastal však čas, abychom vyhodnotili výkonnost jednotlivých monopostů v rovnoměrnějších podmínkách,“ píše Formu1a.uno.

Na loňskou Velkou cenu Španělska přineslo Ferrari dlouho očekávaný velký balíček vylepšení. Tým se zbavil starého konceptu, se kterým sbíral takové úspěchy na začátku roku 2022, a vydal se na cestu, kterou nastolil Red Bull. Monopost se ve druhé polovině sezóny zlepšoval a v úvodu ročníku 2024 vyhrál dvě velké ceny.

„Problémy se nepodařilo vyřešit rychle, ale práce s letošním SF-24 se vyplatila z pohledu konzistence a potenciálu. Na předsezónních testech se odhalily některé slabiny, které se v některých případech podařilo zvládnout lépe, v jiných (v Číně či Kanadě) se nepodařilo najít dobrý kompromis. Ať už jde o pneumatiky, nebo nastavení, monopost se trápí na měkkých gumách a funguje na tvrdých. Ve Španělsku by se však SF-24 měl vrátit ke svému plnému potenciálu,“ píše italský portál a jeho reportér Giuliano Duchessa.

Aby se to podařilo, tým prý přiveze druhý balíček aerodynamických vylepšení, jehož nasazení se značně uspíšilo. V Maranellu prý bojují s časem, ale v tomto boji vyhrávají. „Cílem je přivézt novou podlahu, která vylepší výkonnost v pomalých zatáčkách,“ píše Formu1a.uno.

Je to poněkud zvláštní, protože při pohledu na závod v Monaku se nezdá, že by se Ferrari potřebovalo zlepšit v pomalých zatáčkách. Důležité však je, že podle italského portálu dostanou nové díly oba piloti a nebude to jen podlaha. „Kromě toho bychom měli vidět změny v zadní části karoserie a změny některých deflektorů,“ píše Formu1a.uno.

Tento balíček by podle italského portálu měl být odpovědí na McLaren a snahou odrazit Mercedes v probíhající vývojové válce. „Pokud bude fungovat, cílem je zlepšit aerodynamickou efektivitu a přítlak ve snaze neuvolnit tlak na Red Bull, ne-li rovnou porazit Verstappena,” píší v Itálii.

Inu, jak už to bývá, Barcelona bude dobrým pokusným místem pro porovnání výkonnosti jednotlivých monopostů.

Související zprávy

Diskuze