logo F1zpravy.czF1online.sk

Ferrari se činí: Novou podlahu chce nasadit mnohem dříve, avizují média

Charles Leclerc, Ferrari zozadu
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 6. 2024

Z monackého sedmého nebe do kanadského sedmého kruhu pekla. Ve Ferrari zažili nejhorší závod za dlouhé měsíce, přitom na okruhu v Montrealu patřili mezi spolufavority. Důvodem optimismu byly nejen nedávné úspěchy, ale také charakter tratě, která měla monopostu SF-24 skvěle vyhovovat. Nevyhovovala. Ve Ferrari nyní hledají odpovědi na důležité otázky. Mezitím se však snaží urychlit vývoj.

Nevíme, co způsobilo výbuch Ferrari v Montrealu. Není možné, aby se monopost SF-24 za dva týdny tak velmi zhoršil. Buď šlo o neschopnost Ferrari najít správné nastavení, nebo tým doplatil na vnější faktory. Někteří pozorovatelé poukazují na nižší teploty v Kanadě, které představují již tradiční slabou stránku Ferrari, ale že by tento jediný faktor způsobil takový propad?

Italský portál Formu1a.uno, který se v posledních letech stal zřejmě nejspolehlivějším zdrojem v zemi, přišel s vlastní analýzou situace a odhalil další plány Ferrari směrem do budoucna. „Debakl v Kanadě potvrdil, na co jsme poukazovali už po Imole. Vylepšení, která tým přivezl na Velkou cenu Emilia-Romagna, nebyla striktně zaměřena na zmírnění přirozené slabiny monopostu SF-24 při zahřívání pneumatik,“ uvedli ve své analýze novináři Giuliano Duchessa a Rosario Giuliana.

Tyto problémy měl vyřešit druhý balíček vylepšení, který inženýři kolem technického ředitele Enrica Cardileho chystali do Silverstone. Jejich účelem je nejen zvýšit celkový přítlak, ale také přinést lepší aerodynamické vyvážení a zredukovat problémy červeného balíku.

„Formu1a.uno se ze spolehlivých zdrojů dozvěděl, že Ferrari zrychlilo produkční plán, aby nasadilo nejdůležitější novinky už v Barceloně. Jak jsme již několikrát upozornili, technické oddělení původně čekalo dobrých šest závodů, než nasadilo důležitá vylepšení, protože chtělo důkladně vyhodnotit první změny na monopostu. Bez ohledu na ošklivý výsledek v Montrealu se v Maranellu horečně pracuje na nasazení vylepšení již v Katalánsku,“ uvedl italský portál.

Barcelona je jednou z nejtradičnějších tratí v kalendáři a rozhodně jde o jedno z nejlepších míst pro vyhodnocení vylepšení a celkové účinnosti balíku. Nemluvě o skutečnosti, že po Španělsku nás čeká sprintový víkend na Red Bull Ringu.

Jak však uvádí Formu1a.uno, předčasné nasazení vylepšení je „boj s časem“, který si vyžádá velkou zátěž na produkční linku v Maranellu. Muži a ženy pravděpodobně potáhnou nějaké ty noční a v této chvíli je otázné, zda se to podaří. Za tu snahu to však stojí.

„Ze získaných informací má nová podlaha přinést deset bodů přítlaku a zvýšit účinnost. Záleží jen na tom, kolik kusů bude Ferrari schopno vyrobit. Příští týden bude v tomto směru rozhodující,“ dodává Formu1a.uno.

Jsme velmi zvědaví, jestli se to podaří. Z článku usuzujeme, že Ferrari se snaží nasadit „pouze“ nejdůležitější prvky nového balíku. Po Imole by však šlo už o druhé velké vylepšení v krátké době.

Související zprávy

Diskuze