Vasseur mluví o těžkém víkendu: Charles ztratil 80 koní
Z největších hrdinů se během dvou týdnů staly nuly. Tak nějak okomentovala víkend v Montrealu reportérka, když začínala rozhovor se šéfem týmu Frédéricem Vasseurem. „Nuly, to je trochu tvrdé!“ ohradil se Francouz, ale přiznal, že Velká cena Kanady měla ošklivou tečku. Pozitiv není moc.
Už kvalifikace nevěštila nic dobrého, když oba piloti Ferrari vypadli ve druhé části, ale nebylo to vůbec nic v porovnání s tím, co se událo v závodě. Do cíle nedorazilo ani jedno Ferrari. Charles Leclerc měl problémy s pohonnou jednotkou, k čemuž se přidalo pochybné rozhodnutí obout sliky během výjezdu bezpečnostního vozidla. Carlos Sainz zase doplatil na kontakt a když se v šesté zatáčce roztočil a zničil závod sobě i Alexi Albonovi, bylo po všem.
„Byl to náročný víkend. V sobotu jsme nebyli rychlí, ale dnes to byla spíše otázka spolehlivosti než rychlosti. Nepotrestaly nás podmínky, uškodili jsme si sami,“ prohlásil otevřeně Frédéric Vasseur. „Charles měl problémy s pohonnou jednotkou. Znamenalo to, že jsme na patnáct kol ztratili 80 koní.“
Šéf Scuderie poznamenal, že Leclerc proto jezdil o osm desetin pomalejší časy. Jeho odhad je tedy někde uprostřed ztráty 0,5 vteřiny, o které mluvil závodní inženýr Bryan Bozzi, a 1,2 vteřiny z vyjádření Charlese Leclerca.
„Doufali jsme, že přijede červená vlajka a motor restartujeme. Bohužel vlajka nepřijela, takže jsme museli zastavit a ztratili jsme jedno kolo. To byl konec Charlesovýho závodu,“ poznamenal Vasseur, který se nebojí, že by měl motor jako takový problémy se spolehlivostí. „Nemyslím si, že by se ten problém týkal pohonné jednotky, ale jejího ovládání. Závod byl chaotický, ale problémem byla sobota a spolehlivost. Pochopili jsme, co se stalo v kvalifikaci. Nebýt problémů, Charles se mohl udržet v té skupině. Vzhledem k těm problémům to s naší rychlostí nebylo tak dramatické.“
Carlosovi Sainzovi se nepodařilo získat ani jeden čestný bod. Italský tým odchází z víkendu s nulou poprvé od Velké ceny Austrálie 2023. „Neměl nejlepší start, ale pak došlo s někým ke kontaktu. Poškodil si přední křídlo a podlahu. Carlos byl zaseknutý uprostřed balíku s poškozeným autem. Kvůli poškození ztratil 20 bodů přítlaku, v každém kole ho to stálo šest až osm desetin.“
„Určitě to nebyl dobrý víkend, nebyl dobrý už od začátku. Doufám, že jsme všechno špatné vtěsnali do jednoho víkendu a ve Španělsku se vrátíme v mnohem lepší formě. Nyní se potřebujeme pustit do debriefingu a prozkoumat, co jsme mohli udělat jinak. V Charlesově případě se však toho nedalo moc udělat,“ povzdechl si francouzský inženýr.
Čekali v Maranellu před soutěžním víkendem, že Velká cena Kanady bude tak těžká? Papírové předpoklady dělaly ze Scuderie favorita, ale v týmu mohly panovat úplně jiné dojmy. Vasseur prohlásil, že před víkendem byli plní optimismu.
„V pátek jsme měli dobrou rychlost. V kvalifikaci nám trochu došel dech na jedno kolo. Závod byl těžký, ale z jiných důvodů,“ dodává Vasseur. „Uvidíme ve Španělsku. Musíme být zpátky. Sezóna bude ještě dlouhá, zažijeme vzestupy i pády. Doufám, že těch pádů nebude tak mnoho. Uvidíme ve Španělsku.“