logo F1zpravy.czF1online.sk

Hororový víkend Ferrari: Auto nebylo stoprocentní a došlo k chybám, říká Sainz

Carlos Sainz
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 6. 2024

Ferrari opouští Kanadu bez jediného bodu, což se mimochodem stalo naposledy na Velké ceně Austrálie 2023, kdy Charles Leclerc vypadl po incidentu v prvním kole a Carlos Sainz po incidentu při divokém restartu závodu dostal penalizaci. Takový výbuch nečekal po vítězství v Monaku absolutně nikdo a Ferrari poztrácelo v Montrealu body, které se na konci sezóny mohou ukázat jako rozhodující. Podle pilota stáje Carlose Sainze to však byl důsledek slabých výkonů monopostu během celého víkendu.

Velmi by nás zajímalo, jaké závěry vyvodí Ferrari po takovém hororovém víkendu. Co se vlastně pokazilo? Možná se to ani nikdy nedozvíme, ale jisté je, že tým zaplatil obrovskou cenu za své trápení. Tato trať přitom měla být ke Scuderii poměrně přívětivá.

Pomalé zatáčky a dlouhé rovinky tentokrát nehrály ve prospěch Ferrari. Byl za tím nový povrch, počasí, teploty nebo něco dalšího? To nevíme a možná se to ani nedozvíme, ale ve Ferrari to musí zjistit a napravit, protože sezóna se nám nesmírně vyrovnává a úspěšný víkend v Monaku může být brzy jen bezcennou vzpomínkou.

V Kanadě se trápili oba piloti, takže to nebude náhoda. Carlos Sainz trčel celý závod uvízlý někde v hloubce pole, ale jak sám říká, všechno to byl prostý důsledek celkové výkonnosti tento víkend. „Došlo k množství kontaktů, takže se musím podívat, jestli jsem měl poškození, které ovlivnily naši rychlost. Jisté je jen to, že během celého dne jsme neměli tempo a nebyli jsme konkurenceschopní,“ řekl po závodě Sainz pro televizi Sky.

„Jako tým to určitě musíme zanalyzovat a pochopit, protože je to dost frustrující, když po nejlepším víkendu v sezóně přijde ten nejhorší. Taková je ale dnešní Formule 1. Musíme se podívat, co stojí za těmito výkyvy výkonnosti a vzejít z toho silnější,“ řekl španělský závodník.

Piloti Ferrari zněli po celý víkend velmi zvláštně. Odmyslíme-li si očividnou frustraci, která je při takových výsledcích pochopitelná, zdálo se, že je nejvíce zklamala neznalost problému. Scuderia tento víkend nějaký měla, ale jaký?

Na tuto otázku nedal po sobotě ani po neděli odpověď žádný z pilotů Scuderie. „Pravda je taková, že to zatím nevíme,“ konstatoval Sainz. „Neměli jsme čas na analýzu a vyvození závěrů. Máme před sebou týden, abychom na to přišli před závodem v Barceloně.“

Chvíli to vypadalo, že Ferrari si z Kanady odnese alespoň nějaké body. Carlos se v závěru závodu zařadil do vláčku a kdyby se mu podařilo přebít dopředu, mohl získat alespoň čtyři body za osmé místo. I když Ferrari nebylo v Kanadě v bůhvíjaké formě, minimálně na RB či Alpiny to mělo s přehledem stačit.

Sainzova ofenzíva však měla krátké trvání. V šesté zatáčce dostal hodiny a jak se točil, sestřelil (možná svého budoucího týmového kolegu) Alexe Albona. Pro oba závody skončily a pro Ferrari to byla příhodná tečka za víkendem, na který nebude tým vzpomínat v dobrém.

„Jezdecká chyba z mé strany,“ konstatoval Sainz. „Začal jsem riskovat, protože na suché trati jsme byli o trošičku konkurenceschopnější. Přišla šance na nějaké body, pokud zariskuji a předjedu pár soupeřů s využitím našich silných stránek. Nakonec jsem za to zaplatil, což je další znak těchto problémů. Pokud tlačíte až příliš, necítíte velkou sebedůvěru a auto není stoprocentní, tak vás to vyjde draho.“

Související zprávy

Diskuze