Dva kohouti na jednom smetišti? Raději budu mít dva silné jezdce, vzkázal Vasseur
Ferrari čeká na mistrovský titul už tak dlouho, že v týmu nezůstal prostor pro sobectví. Všichni musí zabrat, aby se nejcennější trofej konečně vrátila do Maranella. Příchod Lewise Hamiltona by však mohl rozkolísat pohodu v týmu a teoreticky mu uškodit i výsledkově, pokud s Leclercem budou bojovat proti sobě. Pokud vám to dělá starosti, nemusí. Ani Frédéric Vasseur nemá obavy.
Kde se dva perou, třetí vítězí. V uplynulých sezónách se toto přísloví nedalo aplikovat na žádný interní souboj o mistrovský titul, protože všechny stáje měly jasné týmové jednotky. V roce 2025 se bude třeba postarat o to, aby se tomuto scénáři vyhnulo Ferrari. V týmu totiž bude mít Charlese Leclerca a Lewise Hamiltona, kteří by se mohli vzájemně obírat o body a tím pomoci Maxi Verstappenovi či jezdcům McLarenu.
Šéf týmu Frédéric Vasseur nemá strach z toho, že by si nová jezdecká dvojčata vzájemně škodila, a tím i svému zaměstnavateli. „Nemyslím si to, protože týmu to přináší profit. Více bodů získáme se dvěma jezdci než s půldruhým jezdcem,“ prohlásil francouzský manažer.
„Tohle bude pozitivní posun z hlediska výkonnosti. Část našich dnešních výsledků má původ v tom, že mezi Carlosem a Charlesem panuje dobrá chemie, navzájem na sebe tlačí. Jakmile jeden z nich o krok zaostává, ten druhý je připraven získat dobrý výsledek a probudit toho prvního. Takhle to funguje už od začátku roku,“ konstatoval 56letý rodák z Draveilu.
Mít dvě týmové jednotky má pro tým blahodárnější efekt než zavolat si nosiče vody, míní. „Jsem opravdu přesvědčen, že je lepší mít dva silné jezdce. Dovedete si představit ten potenciál na zisk bodů, když máte dva jezdce… Se dvěma dobrými jezdci je rozhodně vyšší než s jeden a půl jezdcem. To je můj pohled.“
Týmy v čele se však takovým jezdeckým kombinacím zvyknou vyhýbat. Mercedesu dlouhá léta stačily služby Valtteriho Bottase, Red Bull je zase spokojen se Sergiem Pérezem, kterému dokonce dal nový dvouletý kontrakt.
To si každý může dovolit, když se nebojuje o konstruktérský titul, ale když se o něj v roce 2021 konečně tvrdě bojovalo, Red Bull jej prohrál. Kdyby rudí býci vsadili na podobnou taktiku jako nyní Ferrari a neměli v týmu „jeden a půl jezdce“, mohli v roce 2021 získat Pohár konstruktérů, ale na druhé straně by jim možná ujel ten jezdecký.
Kdo ví, jak bude vypadat budoucnost Carlose Sainze a zda letošní boj o titul nebude vrcholem jeho kariéry. Ve Ferrari je odhodlán odevzdat všechno, i když se po sezóně s ním rozloučí. „Myslím, že má přesně stejné nastavení mysli, jako když jsme v únoru představili auto. Zná tuto situaci a ví, že po sezóně se rozjedeme.“
„On je profesionál. Jeho první reakce ještě v únoru byla: Okej, Frede, je to těžké rozhodnutí, ale pojďme naplno až do poslední zatáčky posledního kola této sezóny. Je to mega profesionál,“ chválil svého jezdce Vasseur. „Je plně zavázán a odvádí skvělou práci. Jsem si jist, že takhle to zůstane až do konce roku 2024. Jeho přístup je maximálně profesionální a já jsem s Carlosem opravdu spokojen.“
- Štítky
- Ferrari
- Frédéric Vasseur