logo F1zpravy.czF1online.sk

Monako pomůže skrýt slabiny našeho auta, hlásí Russell

George Russell
© Sam Bloxham/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala24. 5. 2024

Jedním z překvapení víkendu v Monaku může být Mercedes, kterému v této sezóně stále chybí pódiová trofej. Proč by zde měly být stříbrné šípy konkurenceschopnější než na jiných tratích? Podle George Russella jim pomůže fakt, že v Monaku jsou všechny zatáčky pomalé.

Letošní monopost Mercedesu je evolucí svého předchůdce a v mnoha směrech je lepší. Stále mu však chybí čistá rychlost, ale co je ještě důležitější, na každém okruhu se najde úsek, na kterém výrazně zaostává, i když ve všech ostatních zatáčkách může držet krok s Ferrari či McLarenem.

„Celou sezónu víme, že máme problém najít balanc mezi rychlými a pomalými zatáčkami,“ popisuje současné problémy monopostu W15 George Russell. „Buď jsme konkurenceschopní v pomalých a trápíme se v rychlých zatáčkách, nebo je tomu naopak. Na této trati jsou podobně rychlé zatáčky. Doufáme, že proto budeme o něco konzistentnější.“

V Mercedesu popisují tento problém jako „problém malé peřiny“ v chladné místnosti. Pokud si krátkou peřinu vytáhnete až ke krku, ozábají vám nohy. Pokud si zas zakryjete nohy, bude vám zima na záda. Inženýři stříbrných šípů se analogicky snaží co nejlépe umístit peřinu tak, aby pokrývala pomalé i rychlé zatáčky, ale zatím se to zdá být nemožné. Peřinu je třeba zvětšit.

Mercedesu se to pomalu daří, ale ještě má před sebou spoustu šití. „Auto má rozhodně v průběhu kola lepší balanc. Na začátku jsme velmi bojovali s hledáním balancu mezi rychlými a pomalými zatáčkami, ale myslím si, že děláme pokroky. Když se podíváte na naši ztrátu na Red Bull a náskok před zbytkem středu pole, posunuli jsme se více dopředu.“

„Třeba však říci, že stejným tempem se posouvají dopředu i Ferrari a McLaren,“ nezapomněl dodat i „bé“ Russell. „Musíme pokračovat v práci a přinášet vylepšení. Celý tým jede naplno, aby je na trať přinesl co nejdříve.“

V Monte Carlu se představí balíčky na maximální přítlak. Kdo ho bude mít víc, ten bude mít k pole position nejblíže, ale nezíská ji automaticky. George Russell připomíná, že monackou kvalifikaci mohou ovlivnit různé okolnosti.

„Monako je velká výzva. Průběh víkendu naruší spoustu věcí a vy potřebujete najít to optimální okno. Trať se vyvíjí a zrychluje se, od prvního tréninku až po kvalifikaci jsou to často až tři sekundy. I když máte dobrý pátek, v sobotu musíte být připraveni se opět adaptovat.“

„Viděli jsme to i dnes. Když jsem byl na setkání s inženýry, bylo krásně jasno a svítilo slunce. Když jsem odtud odcházel, hustě pršelo. I to by mohlo okořenit tento víkend,“ doplnil Russell, kterému však bude protiřečit předpověď počasí. Pravděpodobnost srážek je na kvalifikaci a závody velmi nízká.

Související zprávy

Diskuze