logo F1zpravy.czF1online.sk

Sainz: Nebylo to nastavením, ale jinými věcmi, které nemůžu komentovat

Carlos Sainz
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 5. 2024

Nasazování vylepšení doprovází ve Formuli 1 vždy velká pozornost – nejenže mohou změnit rozložení sil na startovním roštu, ale také rovnováhu uvnitř týmu. Domácí velká cena Ferrari byla svědkem jasné převahy Charlese Leclerca, který si bez větších problémů poradil s Carlosem Sainzem. Měly vylepšení vliv na formu španělského závodníka tento víkend?

Ten po pátku řekl, že ve druhém tréninku vyzkoušel s týmem pár experimentů, které nešly správným směrem. Následně ztratil v sobotní kvalifikaci téměř tři desetiny na Charlese Leclerca, kterého v nedělním závodě sledoval z uctivé vzdálenosti. „Pro mě osobně to byl velmi náročný závod. Po sobotní kvalifikaci jsme našli několik problémů s autem, které nás pravděpodobně zpomalily i dnes,“ řekl po závodě Sainz pro F1 TV.

„Nebylo to vůbec ideální. Nejsem spokojen, protože na domácí půdě chcete nejlepší víkend v sezóně, ne nejhorší. Z nějakého důvodu se dnes vše sešlo takovým způsobem, že jsem se strašně trápil. Myslím si, že víme, proč se to stalo, ale musíme se ujistit, že do Monaka to změníme a přijedeme tam s lepším balíčkem,“ řekl Sainz.

Dokážou to tedy ve Ferrari snadno vyřešit? Nebo přišly s novým balíčkem i problémy, kterým se Carlos musí přizpůsobit? Jeho následující komentář nenaznačil, že by šlo o chybu při volbě nastavení ve volných trénincích. „Ne, nemá to nic společného s nastavením nebo něčím podobným. Podle mě to spíše souvisí s dalšími věcmi, které ve Formuli 1 nemůžeme komentovat,“ řekl španělský závodník.

Red Bull nasadil vylepšení a Sergio Pérez byl absolutně ztracen – něco podobného jsme viděli i v minulých letech –, Ferrari nasadilo vylepšení a Carlos Sainz se trápil. Přesto zřejmě mohl skončit na čtvrtém místě. McLarenu totiž vyšel undercut s Oscarem Piastrim právě na Sainze, který do té doby úspěšně držel Australana za sebou.

„Vždy jsou zde otazníky. Měli jsme reagovat na Piastriho undercut? Ke konci závodu jsme měli velmi podobné tempo a zdálo se, že kdo je vpředu, ten se udrží vpředu. Zůstali jsme na trati, ale nedokázal jsem vydržet déle než tři kola, takže to nestálo za to. Ale poučíme se z toho a jdeme dál,“ slíbil Sainz.

O upgradech byla řeč i před mikrofonem televize Sky. Po sobotě totiž Carlos označil vylepšení Ferrari za menší, než si lidé mysleli. Podle Sainze je auto s nasazenými novinkami lepší, ale v Imole to ukázalo jen jedno Ferrari.

„Na mém autě se dnes zlepšení neukázalo, protože něco nebylo v pořádku. Při pohledu na Charlese se však zdá, že vše probíhalo podle očekávání a měl dobré závodní tempo. Je to jen o tom, kdo startuje vpředu. Musíme tedy najít způsob, jak odstartovat někde výše,“ uvedl španělský závodník.

Související zprávy

Diskuze