Podle Russella je McLaren na úrovni Red Bullu: Je to pro nás motivující
Mercedes dorazil do Imoly na vlně optimismu. I když nikdo nečekal, že se monopost W15 bude z ničeho nic bít o pole position, oba jezdci v poli vylepšených monopostů ukázali určitý pokrok. Ztráta na Red Bull a McLaren byla stále velká, ale minimálně George Russell sahal v kvalifikaci po menší senzaci.
Mladší z dvojice pilotů Mercedesu byl jen o jednu tisícinu vteřiny pomalejší než Carlos Sainz. Španělský závodník nezažívá zvlášť povedený víkend a zklamáním bylo v sobotu odpoledne vystoupení celého Ferrari. Mercedes si naproti tomu alespoň poradil s týmy středu pole, i když si Júki Cunoda na sedmém místě připsal skalp Lewise Hamiltona.
Sám George Russell po kvalifikaci přiznal, že šesté místo se ztrátou půl vteřiny na Red Bull už nešlo výrazně zlepšit. „Nejsem naprosto spokojen s mým kolem. Z šestého místa mám ale pocit, že je to maximum. Nebyl jsem si jistý, k čemu bude stačit můj pokus, ale realisticky je toto odraz naší skutečné výkonnosti,“ řekl po skončení kvalifikace Russell pro televizi Sky.
Pro F1 TV trochu popřemýšlel i nad šancemi Mercedesu v nedělním závodě. Předjíždění bude v Imole jistě náročné a monopost W15 zřejmě nebude mít dostatečnou výkonnostní rezervu, aby zabojoval se soupeři před sebou. „Myslím si, že McLaren má v současnosti stejné tempo jako Red Bull, což je opravdu působivé. Ferrari je půl kroku za nimi a my jsme půl kroku za Ferrari. Taková je realita, ale je motivující sledovat, čeho McLaren dosáhl. Pokusíme se je napodobit,“ slibuje Russell.
Méně spokojen byl po kvalifikaci Lewis Hamilton, který se se svým monopostem opět trápil o něco víc než jeho týmový kolega. Po pátku měl sedminásobný šampion pozitivní pocity, ale v sobotu to prý bylo horší.
„Byl to těžší den než pátek, ale pořád jsem si to užil. Soboty miluji a vždy je to zábava, ale trochu se trápím v kvalifikacích,“ přiznal po skončení kvalifikace Lewis Hamilton. „Nevím, jak těžké to bude v neděli, pokud budeme mít takové vyvážení. Uvidíme.“
„Auto je na ostří nože. Děláme mikroskopické změny po každé jízdě. Snažíme se vyhnout velkým úpravám, ke kterým jsme se uchylovali v minulosti. V pátek jsem se cítil velmi dobře, z vylepšení jsem měl skvělý pocit, ale dnes nám z nějakého důvodu odešla přilnavost na zadní nápravě, takže zadek byl mnohem nestabilnější. Snažil jsem se s tím bojovat, ale teploty zadních pneumatik během kola stoupaly, takže když jsem přijel do poslední zatáčky, auto se chovalo zcela jinak,“ konstatoval Hamilton.