Ferrari bude přes týden testovat verzi 2.0, zní z Itálie.
Ferrari má před sebou nejdůležitější závodní víkend tohoto roku. Na Velké ceně Emilia Romagna chce představit balíček, který by údajně mohl znovu rozdát karty. Na tento moment je však třeba se důkladně připravit, což italský tým plánuje udělat ve čtvrtek a v pátek na okruhu ve Fioranu.
McLaren si před víkendem v Miami věřil, a i když měl k dispozici jen jeden volný trénink, okamžitě nasadil balík novinek. Velká cena dopadla na jedničku a podle všeho korelace mezi větrným tunelem, počítačovými simulacemi CFD a jízdou na reálné trati funguje ukázkově.
Nyní je na tahu Ferrari, které potřebuje zopakovat to samé. Podobně jako před loňskou VC Rakouska, kde Scuderia představila nové přední křídlo s vylepšenou podlahou, se tým pod vedením Frédérica Vasseura a technického ředitele Enrica Cardileho rozhodl letošní „verzi 2.0“ prověřit už v předstihu.
Podle insidera Ferrari Giuliana Duchessi k tomu italský tým využije svůj druhý filmovací den, během kterého je povoleno ujet 200 kilometrů. Charles Leclerc a Carlos Sainz si rozdělí tuto porci kilometrů na poloviny, když ve čtvrtek nebo v pátek vyrazí na trať.
Přesný harmonogram ještě není znám, jelikož Ferrari nebude testovat jen nové komponenty. Jeden z uvedených dnů bude věnován prověření zdokonalené verze „zástěrek“, resp. blatníků do deště z dílny FIA. Za tímto účelem bude s největší pravděpodobností nasazen monopost F1-75 ze sezóny 2022, takže Scuderia v tomto případě nebude moci sbírat další data k novému monopostu.
Co očekávat od nového balíčku Ferrari? V kuloárech se hovoří, že pokud se potvrdí data z větrného tunelu i přímo na trati, monopost SF-24 by mohl zrychlit o dvě až tři desetiny na kolo. Podle šéfa Ferrari Frédérica Vasseura není realistické očekávat výraznější zisk na úrovni tří až čtyř desetin.
„Dva z našich soupeřů nasadili tento víkend vylepšení, ale nemyslím si, že by to úplně otřáslo hierarchií,“ uvedl Fred Vasseur po skončení víkendu v Miami. „Dospěli jsme do fáze vývoje současných aut, kdy již vylepšení nevedou k obrovským skokům.“
„Je však pravda, že když je to v kvalifikaci tak těsné mezi čtyřmi nebo pěti auty, i zisk jediné desetiny může být rozdílovým faktorem. Vše závisí na tom, co udělají jezdci, jak nastavíme auto, a také na managementu pneumatik. Neměli bychom myslet jen na vylepšení, ale i na naši práci na trati,“ upozornil francouzský manažer, který před domácím závodem krotí očekávání. „Neměli bychom čekat, že tato vylepšení budou rozhodující, ale přinesou zlepšení výkonnosti v takové těsné skupince.“