Podle Sainze byl McLaren lepší: Dvě desetiny jsou na Suzuce příliš mnoho
Po pátku jsme si pohrávali s myšlenkou, zda je Ferrari i na Suzuce nejbližším pronásledovatelem Red Bullu a zda je dostatečně blízko, aby mohlo vyzvat Maxe Verstappena a Sergia Péreze. V sobotu se však ukázalo, že ani jeden z těchto předpokladů nebyl správný. Nejzajímavější je však rozdíl mezi týmovými kolegy, kdy Carlos Sainz opět vybojoval pro svůj tým mnohem lepší výsledek než Charles Leclerc.
V sobotu už nevypadalo Ferrari tak dobře. Byl to však opět Carlos Sainz, který zvedl vlajku Scuderie. I když byl „jen“ o desetinu rychlejší než týmový kolega, stačilo mu to na čtvrté místo, zatímco Charles Leclerc odstartuje osmý. Velmi podobně jako výsledky vypadaly i jejich nálady – Španěl spokojený a Monačan nerozumějící, co to jeho Ferrari vlastně předvádělo v kvalifikaci.
„Ano, očekával jsem takový výsledek, zejména ve třetím tréninku jsme viděli, že nemáme takové tempo jako v tom prvním a čeká nás těžký víkend,“ řekl po sobotě Carlos Sainz pro televizi Sky. „Před kvalifikací se nám podařilo udělat dobrý pokrok, ale ztráta dvě desetiny na Landa je na Suzuce prostě příliš mnoho. Na této trati jsou za normálních okolností rozestupy velmi vyrovnané.“
„Dvě desetiny jsou příliš, ale během kvalifikace jsem zajel pár velmi dobrých kol a jsem spokojený s mým výkonem. Stále je to však okruh, na kterém Ferrari není nejrychlejší a my víme proč,“ dodal Sainz.
Scuderia však letos ukázala, že ji nesmíme odepisovat v závodním tempu. Už jsou pryč časy, kdy kvalifikace představovala nejzářivější okamžik víkendu. Podle Sainze je však velkou otázkou, zda bude monopost schopen se posunout mnohem výše než na čtvrté místo.
„Tento víkend jsme byli lepší v závodním tempu, ale stále nevím, zda to bude dobré, nebo ne. Doufám, že v závodě můžeme bojovat s McLarenem, protože v kvalifikaci jsme neměli šanci. Bylo by hezké, kdybychom si to v závodě rozdali o pódium s Landem, Fernandem a Mercedesy,“ řekl Sainz.
„Myslím si, že by to měl být zajímavý souboj, ale Red Bully jsou na této trati bohužel ve vlastní lize. Na drsném asfaltu a v rychlých a středně rychlých zatáčkách jsou prostě před námi z hlediska úrovně přítlaku, což se odráží i v čase na kolo,“ dodal Carlos.