Mercedesu to svědčí v chladném prostředí. Příjemné překvapení, říká Russell
Ještě nevíme, co je v nepořádku s monopostem Mercedes W15, ale už víme, že auto diametrálně mění své chování i bez změny nastavení. Šéf stáje Toto Wolff i technický ředitel James Allison potvrdili, že v Austrálii se oteplilo o pět stupňů a monopost i bez změny nastavení úplně změnil náladu jeho pilotů. Naštěstí, v Suzuce bylo v pátek dost chladno.
Teploměr v první den Velké ceny Japonska dosahoval někam ke dvanácti nebo třinácti stupňům Celsia. I když to nemusí být jediný (nebo skutečný) důvod zlepšené formy Mercedesu, faktem je, že oba piloti si chování svého auta v pátek pochvalovali.
„V prvním tréninku byl náš výkon určitě lepší, než jsme očekávali, což nás příjemně překvapilo a s autem se dobře jelo. Lewis a já jsme byli velmi spokojeni s vyvážením,“ řekl po skončení pátečního programu George Russell.
„Je pravda, že monopost podává lepší výkony, když je o něco chladnější, ale provedli jsme mnoho zkoušek ve snaze zlepšit konzistenci v měnících se podmínkách. Čas ukáže. Každopádně druhý trénink bude určitě všem chybět. Měli jsme několik zajímavých věcí, které jsme chtěli vyzkoušet, ale tak to ve Formuli 1 někdy prostě chodí,“ dodal Russell.
Ten však odmítal z výsledků prvního tréninku (ve druhém se vlastně nejelo) cokoli číst. Rozhodovat bude beztak závodní tempo a degradace pneumatik, která by měla být na Suzuce opět vysoká. Víkend je tedy stále jen na začátku.
„Je jasné, že tyto pneumatiky vydrží v kvalifikaci jen jedno kolo. Nemůžete na jedné sadě odjet více pokusů. Většina jezdců má pro kvalifikaci jen tři nebo čtyři sady pneumatik, takže musíte trefit každou příležitost, chcete-li se dostat do Q3 se dvěma čerstvými sadami gum. Uvidíme vysokou degradaci pneumatik a právě na tuto oblast se soustředíme,“ řekl Russell.