logo F1zpravy.czF1online.sk

Vasseur srší spokojeností: V autě se snáze jezdí, lépe se čte i vyvíjí

Charles Leclerc pred Sergiom Pérezom
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala27. 3. 2024

Vítězství Ferrari v Melbourne přišlo poměrně nečekaně, ale Formule 1 ho přivítala s otevřenou náručí. Fanouškům totiž dává naději, že pokud Ferrari v úvodu roku neztratí mnoho bodů, tak v pozdější části sezóny může přijít boj o titul. Italští inženýři nyní musí udržet vývojové tempo, které si nastavili. Fred Vasseur je v tomto směru optimista.

Soudě jen na základě aktuálního průběžného pořadí je vše otevřeno. Lídři z Red Bullu mají v obou šampionátech čtyřbodový náskok, což Scuderii získalo drahocenný čas k dobru. Dostala se k němu i díky „zásahu shora“ a odstoupení Maxe Verstappena.

„Je to dobrý pocit pro tým i pro Carlose, ačkoliv závod se nevyvíjel zcela normálně,“ spustil po zisku triumfu šéf Ferrari Frédéric Vasseur, který dává do pozornosti jednu důležitou skutečnost: „Myslím si, že máme za sebou dobrou velkou cenu a celý víkend jsme byli silní.“

„Mírně jsme zaostávali v kvalifikaci, ale naše závodní rychlost byla celkem slušná. Dobře postupujeme. Tento závod poukázal na to, jak důležité je mít bezproblémový víkend. Pokud dostanete Red Bull pod tlak, tak ho doženete i k chybám,“ prohlásil francouzský inženýr.

Největším problémem Red Bullu v Austrálii byly pneumatiky. Tato slabina se projevila již v pátek. Max Verstappen během závodních simulací ztrácel přibližně osm desetin vteřiny na Charlese Leclerca, a tak se tým během noci rozhodl překopat nastavení. Ani ve třetím tréninku jsme však neviděli žádané zlepšení. „Pak jsme se podívali na Maxovy pneumatiky a vypadaly být hodně zničené,“ prozradil šéf McLarenu Andrea Stella v sobotu.

Zdá se, že Red Bullu v této sezóně nebudou vyhovovat okruhy, které jsou typologicky shodné s Albert Parkem. Ty kladou vysoké nároky na přední pneumatiky a hladký asfalt navíc zvyšuje jejich náchylnost k drobení. Když se k tomu přidalo rozhodnutí Pirelli sáhnout po nejměkčích gumách ze své nabídky, smrtelný koktejl byl namíchán. Verstappen s Pérezem si celý víkend stěžovali na nedotáčivost a zmíněné drobení.

Fred Vasseur však v neděli odmítl analyzovat rychlost a problémy Red Bullu. Boss italské stáje věnuje maximální pozornost tomu, aby se jeho tým zlepšil, a to co nejrychleji. Po Bahrajnu a Saudské Arábii mluvil o zmenšení náskoku Red Bullu na polovinu, v čemž chce pokračovat a zmáčknout ho ještě více.

„Mě zajímá výkonnost našeho auta,“ zdůraznil Vasseur. „Udělali jsme obrovský krok vpřed. Loni jsme, ačkoliv naše rychlost na jedno kolo byla dobrá, byli v jiných ohledech ztraceni,“ připomněl loňské povedené kvalifikace, které ale Scuderii v neděli vůbec nepomohly.

Situace se pomalu mění. „Teď jsme udělali obrovský pokrok z hlediska konzistentnosti mezi dvěma sadami pneumatik, nebo mezi různými stinty. V autě se jezdí mnohem snáze, mnohem, mnohem lépe se jezdcům čte a mnohem jednodušší je i jeho vývoj. Toto je největší krok vpřed oproti minulému roku. Neřekl bych, že ovládnout tento monopost je jednoduché, ale během víkendu nám umožňuje spíše najít dobrý kompromis v nastaveních.“

Díky tomu je i příprava na víkend jednodušší a Ferrari v pátek může věnovat více času ladění nastavení, nikoli hledání správného směru a experimentování, jako je tomu v současné době u Mercedesu.

„Loni bylo největším problémem to, že v autě se jezdilo těžko. Dělaly se chyby, ničily se pneumatiky, a to nás uvrhlo do začarovaného kruhu,“ vysvětluje Fred Vasseur. „Jezdci nyní snáze chápou limity auta a drží se pod nimi. S managementem gum je to snazší. Piloti mají všechno více pod kontrolou, zatímco loni jsme byli po celou dobu v režimu přežívání. Gumy jsme požírali rychleji.“

Související zprávy

Diskuze