Russell nečekal Alonsovo zpomalení. Po nehodě se na smrt vyděsil
Carlos Sainz v neděli opět vyhrál a George Russell opět havaroval v posledním kole. Nehoda v Melbourne se však přece jen v něčem liší od chyby, které se dopustil loni v Singapuru. Není totiž stoprocentně jisté, že si za ni mohl jen on sám.
Když nám režie přímého přenosu nabídla záběry na zničený monopost George Russella, jak stojí uprostřed tratě, všem nám sevřelo žaludek. Stejně tak samotnému Britovi, který se v kokpitu vyděsil na smrt, když si uvědomil, že stojí v ideální stopě a hrozí, že do něj někdo z boku narazí v plné rychlosti. Ve vysílačce proto začal zoufale volat po červené vlajce.
o desespero na voz dele pic.twitter.com/m6TcuUBbEb
— Lewizzz 🇾🇪 (@g_lewizz) March 24, 2024
Naštěstí se mladíkovi ve službách Mercedesu nic nestalo, ale pokud se ukáže, že vybrzdění ze strany Fernanda Alonsa bylo úmyslné, bude to moci vyčítat nejzkušenějšímu pilotovi v paddocku. Přímo po závodě ho však z ničeho neobviňoval.
„Sto metrů před zatáčkou jsem byl o půl sekundy za Fernandem, ale najednou se extrémně rychle přiblížil. Byl jsem přímo na jeho převodovce,“ popisoval momenty před nehodou George Russell. „Nevím, jestli měl problém nebo co. Jdeme však ke komisařům, což je za těchto okolností trochu bizarní.“
Russell si pravděpodobně neuvědomil, že se Alonso mohl pokusit ho vybrzdit. Proto ho „pozvánka“ na návštěvu komisařů tak překvapila, ale když uvidí podrobná data z telemetrie a Alonsovo dvojité brzdění, možná změní názor.
Přímo po nehodě však na něj nechtěl ukazovat prstem. „Je jasné, že brzdil sto metrů před zatáčkou, pak šlápl na plyn a zatáčku projel normálně. To jsme už na datech viděli. Nebudu ho však z ničeho obviňovat, dokud toho nezjistíme více.“
„Mnoho kol jsem byl přímo za ním. Ztrácel jsem na něj půl sekundy, když jsem se blížil k zatáčce. Najednou však dramaticky zpomalil a opět šlápl na plyn. Nečekal jsem to a překvapil mě tím. Tato část je na mých bedrech, ale je zajímavé, že nás zavolali ke komisařům. Jsem zvědavý, co k tomu řeknou,“ doplnil.