logo F1zpravy.czF1online.sk

Mercedes získal od Ferrari dvě důležité posily. Simone Resta definitivně opouští Maranello

Simone Resta
© Ferrari.com
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 3. 2024

Cesty Simoneho Resty a Ferrari se definitivně rozešly. Tento italský inženýr dlouhodobě aspiruje na post technického ředitele v Gestione Sportiva, ale pod vedením Mattii Binotta mu růže nekvetly a zdá se, že ani s Frédéricem Vasseurem nenašel společnou řeč. Přesouvá se proto do Mercedesu, kde se spojí se svým bývalým kolegou z Ferrari Jamesem Allisonem.

Resta byl ve Ferrari trochu pustovníkem. Pod Binottem se nedokázal prosadit, jelikož švýcarský inženýr přemlouval k návrhu a vývoji monopostu i ze židle šéfa stáje. Ferrari se Simoneho nakonec rozhodlo „uklidit“ do Haasu, kde působil jako technický ředitel, i když stále byl kmenovým zaměstnancem Ferrari.

Po neúspěšném závěru minulé sezóny se však Resta rozloučil s Haasem společně s bývalým šéfem Güntherem Steinerem. Jeho osud byl několik týdnů neznámý, ale jelikož byl stále kmenovým zaměstnancem Ferrari, jeho osud zůstával v rukou Frédérica Vasseura.

Před startem Velké ceny Austrálie přišla odpověď: Resta se stěhuje do Mercedesu a s ním i Enrico Sampo, který v Maranellu vedl přípravu na simulátoru. Simone bude v Brackley pracovat jako ředitel pro strategický rozvoj a přímo spolupracovat s technickým ředitelem Jamesem Allisonem. Enrico se zase ujme role vedoucího oddělení pro výkonnostní softwarové aplikace. Jedná se o oblast, která se v posledních letech stala klíčovou pro volbu nastavení před a během závodního víkendu.

I když oba podepsali smlouvy s Mercedesem, budou muset absolvovat tradiční povinnou dovolenou a podle medializovaných informací se k týmu z Brackley připojí až na začátku roku 2025, přičemž o přesných datech jejich příchodu se ještě teprve rozhodne. Mercedes kromě toho prochází určitou změnou struktury. Po nelichotivých výsledcích se tým zbavil technického ředitele Mike Elliotta a jmenoval Davida Nelsona za šéfa pro oblast dynamiky monopostu jako náhradu za výkonného ředitele Loica Serra, který přechází do Ferrari.

Můžeme zde tedy sledovat určitý boj o mozky mezi dobrými přáteli Totem Wolffem a Frédéricem Vasseurem, který ve velkém láká přední inženýry německé automobilky a podepsal také Lewise Hamiltona. Wolff tak alespoň částečně vrátil Vasseurovi půjčené. „Podpis Resty má pro Mercedes mimořádný význam, protože jde o člověka s bohatými zkušenostmi ve F1 i ve Ferrari,“ uvedl portál Motorsport.com.

Související zprávy

Diskuze