logo F1zpravy.czF1online.sk

Ocon zuřil, když Verstappen dostal šanci ve F1, zatímco on měl pracovat jako mechanik

Pódium VC Monaka 2023: Max Verstappen, Fernando Alonso, Esteban Ocon a Pierre Waché
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 3. 2024

Mnoho pilotů v dnešní Formuli 1 se zná již od dětských let. Na startovním roštu máme v současnosti silnou generaci jezdců, kteří se narodili ve druhé polovině devadesátých let a vyrostli spolu na různých úrovních evropského motokárového sportu. Mezi nejlepší patřil i Esteban Ocon, který jako kluk dokázal porazit i takového Maxe Verstappena. Když tedy Nizozemec dostal šanci ve F1 ještě před ním, podle vlastních slov byl dost naštvaný.

Nejde přitom jen o motokáry. Ocon a Verstappen se v roce 2014 setkali v evropské Formuli 3, Esteban získal titul a Max skončil třetí, ale do Formule 1 si to namířil druhý jmenovaný. Samozřejmě, pro úplnost je třeba dodat, že Francouz měl za zády lepší motor Mercedes a jezdil za nejlepší tým Prema, zatímco Verstappen byl v nevýhodě s agregátem Volkswagen v menším týmu Van Amersfoort Racing.

Ocon si teď pro High Performance Podcast vzpomněl na jeho „velmi vyhrocenou“ rivalitu s Verstappenem v motokárech. „Každý se tehdy Jose a Maxe trochu bál, protože Jos předtím jezdil ve F1 a je známý tím, jaký dokáže být vznětlivý a děsivý, když mluví s ostatními dětmi na motokárových tratích,“ vzpomíná Esteban.

„Já a můj otec jsme se nikdy nebáli. Chtěli jsme jen závodit a závodili jsme opravdu tvrdě. Někdy jsme překročili hranice. Občas se nám nepodařilo umístit na předpokládané pozici, protože jsme velmi tvrdě bojovali, ale mnohému mě to naučilo a doufám, že i on se díky tomu mnohému naučil. Později jsme se s Maxem setkali ve F3 v boji o titul,“ říká Ocon.

Z Verstappena se stal pilot F1, z Ocona mechanik

Jako první však dostal šanci ve F1 právě Verstappen, což Estebana podle vlastních slov značně vyvedlo z míry. Francouzský závodník totiž měl před sebou velmi ponurou a nejistou budoucnost, zatímco Nizozemec již získával status budoucího mistra světa. Na pomoc však nakonec přišli dva kamarádi Fred Vasseur a Toto Wolff.

„Tehdy jsem se chystal pracovat s mým otcem jako mechanik, protože juniorský tým Lotusu a Gravity Sport Management neměli peníze, aby mi zajistili pokračování kariéry. Přelom let 2014 a 2015 jsem strávil na telefonu s Totem Wolffem a ptal jsem se ho, zda má pro mě nějaké řešení,“ vzpomíná Ocon.

Ten se nakonec vydal na cestu za dalším titulem. V kokpitu týmu ART Frédérica Vasseura získal v šampionátu GP3 svůj druhý titul za dva roky a zajistil si svou závodní kariéru. „Dostal jsem se do juniorského programu Mercedesu a byl jsem zpět na cestě. Max však nevyhrál titul, skončil třetí, a dostal se do F1, zatímco já jsem neměl ani možnost pokračovat v kariéře,“ vzpomíná Ocon na své zklamání.

„Bylo těžké něco takového překousnout a byl jsem strašně naštvaný. Podle mě to nebylo fér. Neříkám, že jsem měl jít do F1, protože jsem vždy věřil, že můj čas přijde, pokud budu tvrdě pracovat, ale v těch chvílích jsem si nebyl jistý, zda vůbec budu pokračovat v kariéře, a to pro mě nebylo fér. Jsem rád, že všichni ti kluci to viděli a našli řešení,“ poděkoval Ocon.

Související zprávy

Diskuze