logo F1zpravy.czF1online.sk

Co zase? Dokonce i Britové avizují přestup Lewise Hamiltona do Ferrari

2023 United States Grand Prix, Sunday – Wolfgang Wilhelm
© 2023 United States Grand Prix, Sunday – Wolfgang Wilhelm
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 2. 2024

Zima ve Formuli 1 byla pořádně intenzivní. Tento sport byl zvyklý na prosincovou a lednovou hibernaci, ale poslední měsíce byly navzdory dovolenám nabité zprávami. Hodně se toho dělo i na přestupovém trhu, když došlo k prodloužení smluv Charlese Leclerca a Landa Norrise. Italská média si však zřejmě řekla, že poslední dny zimní přestávky musíme okořenit, a tak vytáhli jedno ze svých oblíbených témat.

Spojování Lewise Hamiltona a Ferrari je oblíbeným evergreenem, který sloužil hlavně na vyjednání lepších podmínek pro sedminásobného šampiona v Mercedesu nebo lepších smluvních podmínek pro Ferrari při jednáních s piloty tohoto týmu. Když se však pod posledním článkem spojujícím Lewise a Ferrari objevila jména Giuliano Duchessa a Piergiuseppe Donadoni, přece jen to stojí za zmínku.

Tito dva pánové a jejich portál Formu1a.uno v zimě několikrát ostře vystoupili proti „kachnám“ italské edice portálu Motorsport.com, který i tuto zimu chrlil jednu senzaci za druhou. Když například italský Motorsport.com tvrdil, že tým RB chce získat do svých řad inženýra Ferrari Simoneho Restu, Formu1a.uno to okamžitě popřel; když italský Motorsport tvrdil, že Alpine neprošel nárazovými testy, Formu1a.uno to okamžitě popřel.

Je to takový souboj o prestižní italský formulový trh. Na tahu je Formu1a.uno, které prvního února přišlo se senzační zprávou.

„Frédéric Vasseur si stanovil cíl, že uzavře smlouvy se svými jezdci ještě před startem sezóny, i když jednání odstartovala později, než původně plánoval,“ píšou Duchessa a Donadoni. „Nedávno došlo k oficiálnímu oznámení prodloužení smlouvy s Charlesem Leclercem, zatímco jednání s Carlosem Sainzem zpomalila. Za tímto zpožděním stojí senzační nápad Frédérica Vasseura a Johna Elkanna přivést do Maranella Lewise Hamiltona, i když i on právě prodloužil smlouvu s Mercedesem. Jde však jen o roční kontrakt s opcí. Vedení červeného týmu je odhodláno vsadit na Angličana a po rozloučce se Sebastianem Vettelem přivést zpět do Maranella několikanásobného mistra světa.“

My jsme dosud žili v přesvědčení, že Hamilton má smlouvu platnou do konce sezóny 2025. „Uno“ však tvrdí něco jiného a Lewis by prý mohl být k dispozici. Není divu, že této zprávě téměř nikdo nevěří. Co za ní však možná hledat? Že by to byl způsob, jak chce Vasseur tlačit na Sainze, aby slevil ze svých požadavků? Italové uvádějí, že jednání vede prezident Ferrari John Elkann osobně, aby se vše zjednodušilo.

Přidali se i Britové

V této chvíli si říkáte. „Zas ti Italové, vymýšlejí si, bla, bla, bla…“ Nuž, tak poslouchejte toto: „Slyšel jsem, že do konce týdne se chystá velké oznámení. Pokud jde o to, co si myslím, tak to bude něco obrovského,“ napsal reportér Will Buxton, přičemž reagoval na svůj vlastní příspěvek o pohybech na jezdeckém trhu.

Jde spíše o trochu tajemnou zprávu, která může znamenat všelicos. Přidal se však i jeden z nejznámějších britských novinářů Adam Cooper, který v této branži působí od roku 1985. „Spekulace o přestupu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 dnes ráno nabírají na obrátkách a podle toho, co jsem slyšel, to vypadá, že se to skutečně stane. Pokud se to potvrdí, Mercedes bude potřebovat jezdce a Sainz sedačku,“ přidal se k bombastickým zprávám britský novinář.

„Pokud Carlos Sainz nezůstane ve Ferrari, stane se klíčovým hráčem na letošním přestupovém trhu. Samozřejmě, Mercedes by v takovém případě měl volné místo, ale velký zájem by měl i Red Bull, nemluvě o týmu Stake před vstupem Audi,“ uvedl Cooper.

Zpráva se zjevně šíří jako lesní požár, protože se přidal i španělský komentátor Antonio Lobato. „Spekulace obvykle nekomentuji, ale toto je více než jen spekulace. Pokud vím, tak šance, že Lewis Hamilton si v roce 2025 oblékne červenou kombinézu, jsou velmi vysoké. Ve skutečnosti nevylučuji, že vše je již podepsáno. Lewis má smlouvu do konce roku 2025, ale s možností odejít již po roce 2024. Tento tah překvapil Mercedes, přičemž Carlos Sainz to očekával. Carlose čeká ve Ferrari těžký rok, ale má několik možností pro sezónu 2025: roční čekání v Sauberi na příchod Audi nebo i jednání s Mercedesem o nahrazení Hamiltona,“ napsal Španěl.

Související zprávy

Diskuze