logo F1zpravy.czF1online.sk

Valentino Rossi vzpomína na „koketování“ s F1: Měl jsem jisté místo v Minardi

Valentino Rossi
© Twitter/Scuderia Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 12. 2023

Další minikapitola historie motoristického sportu, o které se toho na veřejnosti mnoho nepovídalo. Italská motocyklová legenda Valentino Rossi a jeho „flirtování“ s Formulou 1. O jeho testech s Ferrari se vyprávěly mýty, které ještě oživil údajný obdiv Michaela Schumachera. Německý šampion sledoval hvězdu MotoGP přímo na trati a legendární „Doktor“ byl podle vlastních slov krok od F1. Stačilo prý souhlasit.

Z dnešního pohledu je nám hrozně líto, že jsme to nemohli vidět. V té době doprovázely Rossiho testy s Ferrari obrovské diskuze. Je pravda, že po skončení motocyklové kariéry skutečně přesedlal na čtyři kola a ve sportovních vozech není vůbec špatnýí. Od Formule 1 je to ale přece jen na míle daleko. Škoda, že se už nikdy nedozvíme, jak to mohlo skončit, ale „Doktor“ i po dvaceti letech vzpomíná na otevřenou nabídku z Formule 1.

„Je pravda, že když jsem v roce 2004 získal titul s Yamahou, zavolal mi Stefano Domenicali a řekl: ‚Musím tě nechat otestovat Formuli 1.‘ Tak jsme šli do Fiorana na test. Byl jsem celkem rychlý a zajel jsem čas pod jednu minutu – bylo to přesně 59,1 sekundy,“ vzpomíná Rossi v podcastu Gianlucu Gazzoliho.

„Pamatuji si, že mechanici uzavírali sázky na to, zda dokážu zajet čas pod jednu minutu. Nakonec jsem tedy vyhrál. Následovaly jízdy v Mugellu a pak pořádný test ve Valencii,“ říká legenda MotoGP, kterou čekalo velké rozhodnutí. Je jasné, že velký motocyklový šampion ve Formuli 1 by byl kasovým trhákem pro kterýkoliv tým. Samozřejmě, Ferrari pro něho nemělo místo, ale jejich italští kolegové z Faenzy by ho přivítali více než ochotně.

„Musel jsem si vybrat. Kdybych souhlasil, závodil bych za Minardi, což byl B-tým Ferrari. Kdybych byl dostatečně rychlý, cílem by bylo závodní sedadlo ve Ferrari,“ vzpomíná Rossi.

Všichni víme, jak to nakonec skončilo. Určitě jsme velmi zvědaví, jak by to vypadalo, ale to se už nikdy nedozvíme. „Stále jsem měl 27 let a neměl jsem chuť na tento skok, protože jsem věděl, že můžu vyhrát ještě několik titulů na motorkách. Pro mě byla dvě kola vždy první volbou. V autě jsem si počínal dobře, ale i dnes jsem zvědavý. Nevím, jaké bych mohl mít výsledky,“ dodal muž, který se stal absolutní motoristickou legendou i bez účinkování ve Formuli 1.

Související zprávy

Diskuze