Udělit Sainzovi penalizaci v Las Vegas bylo nesprávné, přiznal jeden z komisařů
Letošní Velká cena Las Vegas byla premiérovou ve „městě hříchu“ – a tak to zpočátku i vypadalo. Promotér závodu totiž spoustu věcí podcenil či nedotáhl. V největší možné míře doplatil na lajdáckost pořadatelů Carlos Sainz, který v pátečním tréninku zachytil neupevněný poklop od kanálu, následkem čehož si poškodil svůj monopost. Po nehodě, o kterou se nijak nepřičinil, mu byla v důsledku výměny více komponent udělena penalizace, kvůli které odstartoval do nedělního závodu až z druhé poloviny startovního pole. S rozhodnutím potrestat Španěla přitom nesouhlasilo hned několik závodních komisařů. Co však lze dělat – pravidla jsou pravidla.
Carlose Sainze připravila o dobré umístění v Las Vegas „vyšší moc“ – i když byl ve skutečnosti na vině lidský faktor, konkrétně jednotlivec, který jaksi přehlédl, že s kanálem uprostřed tratě není něco v pořádku.
Kdo byl na vině však není podstatné. Důležité je, že neborák Sainz se žádným způsobem neprovinil, ale beztak vyfasoval poměrně přísnou penalizaci. Komisař Derek Warwick přiznal, že většina z jeho kolegů hlasovala pro Španělovo omilostnění, avšak pravidla mluvila jednoznačně – po výměně částí podvozku a celého motoru musel přijít trest v podobě deseti míst na startu závodu.
„Práce komisaře je stejně jako práce rozhodčího velmi náročná,“ vyslovil se Derek Warwick, jeden z mužů, který se v inkriminovaném momentu Sainza zastal. „Musíme být nestranní, musíme být přísní a stejně tak někdy i tvrdí – i když nás to vnitřně bolí.“
„Z trestu, který jsme museli udělit Sainzovi ve Vegas, jsme se cítili provinile, protože byl nesprávný. Všemožně jsme se usilovali o to, abychom mu ho nemuseli udělit, ale taková jsou bohužel pravidla,“ poznamenal 69letý Brit.
Potrestání Sainze v Las Vegas nemělo vliv jen na Španělův jeden jediný závod, ale celkové umístění Ferrari v Poháru konstruktérů. Tým z Maranella totiž v konečném součtu zaostal za v pořadí druhým Mercedesem pouze o tři body. Pokud by byli komisaři o něco shovívavější, respektive pravidla nastavená lépe, mohla vzejít z italsko-německého souboje vítězně Scuderia. Na kdyby se však nehraje.